Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har tatt pergo to måneder på rad? jeg har fått beskjed om at jeg skal vente en måned i mellom. da havner jeg rett i julen og får dermed ikke den oppfølgingen som er planlagt av volvat og det blir heller ikke mye "kos" når vi skal bort i julen og svigerforeldre ligger vegg i vegg med oss.. dermed må jeg i såfall vente til i slutten av januar! begynner å bli fryktelig sliten av alt dette her. i januar har vi forsøkt i 2 år. det er også bestemt at jeg kun skal prøve to perioder med pergo. er det da så farlig å ta det to måneder på rad? lurer på å spørre lege om dette til uka, men vil gjerne høre om dere har noen erfaringer med dette.

Desillusjonert prøver

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7129424-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-pergo-brukere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok tre dobble kurer etter hverandre. (fikk beskjed fra legen) Det er nok ikke farlig, men grunnen til at noen får beskjed om å ta det annenhver mnd er at det fortsatt henger igjen i kroppen, så man behøver ikke å ta det hver mnd. Tror jeg. Men siden det er legen som på en måte står ansvarlig for deg, ville jeg tatt en tlf til legen først.

Jeg er på min andre av tre kurer, og alle skal tas etter hverandre. Jeg skal altså ikke ha pausemåned. Det er som hun over sier at virkningen henger igjen måneden etter, i alle fall gjør den det hos mange (kommer sikkert litt an på dosen). Synes derfor det var rart at jeg ikke skal ha pauser, men jeg spurte ikke gyn om hvorfor. Jeg ville ringt gyn og hørt om du kan ta begge kurene etter hverandre. Kan det være at gyn er redd for overstimulering som gjør at man skal ha pausemåned? Jeg vet ikke...

jeg har en gyn som er spesialist på fertilitet

jeg har fått pergo (selv om jeg har el hver mnd) og jeg skal ikke ha pauser

det jeg har hørt er grunnen til at man skal ha pause er fare for overstimulerte eggstokker (men dette er bare noe jeg har hørt fra en annen bruker her) tenkte jeg skulle spørre gyn om d neste gang jeg er der

for jeg og syns d var rart at noen får beskjed om og ha pergofrie mndr og andre ikke

Annonse

Jeg fikk lov til å begynne rett på ny pergo-kur, så i dag har jeg tatt de to første tablettene. Jeg fikk forklaring på hvorfor det var mest ideelt med en pausemåned. Gynekolog ved Volvat sa at det var bra for slimhinnen med en pausemåned og at sjansene for graviditet var noe mindre ved å ta kurene rett etter hverandre. Men jeg krysser fingrer! Jeg skal i hvertfall ta det med ro denne gangen og ikke trene. Er litt redd for at problemet er at egget ikke fester seg etter befruktning og da skal jeg i hvertfall ha gjort alt jeg kan for å legge forholdene til rette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...