Gå til innhold

svangerskapskløe???

Anbefalte innlegg

Jeg klør meg snart ihjel, akkuratt der puppene møter magen haha. Nå har jeg til og med fått et lekkert utslett. Hvordan er det egentlig å bruke hydrokortison, kan jeg bruke noe annet? Jeg våkner ikke bare lenger om natta av at jeg må på do, neida nå våkner jeg også av at jeg klør meg omtrent ihjel. Jeg opplevde ikke dette i mitt 1. svangerskap!

Håper noen har noen gode råd å gi meg, tror jeg snart blir sprø!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7129117-svangerskapskl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klør jeg også. Har klødd i maaaaaaaaaaange uker. Eneste legen sa til meg var: Du får smøre deg!! jm sa: ja, sånn er det.........

Klør over hele kroppen egentlig. Har fått et tips av en kollega og dusje bare annehver dag da dusjing gjør at huden blir tørrere. Jeg dusjer og smører meg hver dag fordet..........

Jeg har klødd og klødd så jeg nesten ikke har hud igjen, i flere måneder nå.

Legen har satt meg på Polaramin (antihistaminer, mot allergi) jeg har smurt meg med Locoid (kortison) og har prøvd alle apotekets A-derma-kremer, hvitvask, Eurax, skabb-kur (!) - uten noen bedring.

Nå har jeg endelig fått henvisning til hudspesialist !

Jeg var plaga med svangerskapskløe.... prøvde alt men ingenting hjalp.

det endte med at jenta mi måtte taes ut 8 uker før termin (uke 33)!

Har dere fått sjekka lever og gallesyre verdier??

Det var det som var feil med meg.... tror ikke alle jormødre er obs på at det kan være det!

Annonse

oki....! alt annet var egentlig bra med meg også... hadde ingen andre plager i svangerskapet bortsett fra kløen!

hvor på kroppen klør du?

Hos meg var det værst under føttene og inni håndflata.... etterhvert tok det bare helt av og det klødde overalt,til og med inni ørene og bak øynene.... hehe!

OK, så jeg kan trygt bruke locoid og eurax? Trodde det ikke var bra med eurax jeg. Jeg blir snart sprø! Puppene klør også noe vanvittig, jeg har faktisk melk i de!! Jeg har ikke blitt kvitt melken etter 1. ungen, men nå er hun 5 år og sluttet med pupp da hun var 8-9 mnd. ca. Det har kommet mer melk der nå så det klør også.

Hehe, jeg kan jo nesten ikke gå ut, klør meg febrilskt på mage og pupper. Har fått utslett, men det er ikke strekkmerker. Jeg prøver locoid i 1. omgang, skal på sykehuset på tirsdag for å sjekke bebis på ultralyd - får snakke med jordmor da!

Takk for alle tips!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...