Gå til innhold

Bruk av lakserolje for å sette i gang fødsel, hva mener dere (samme som på 3. trim.)

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det nesten går sport i å få ut bebisen så fort som mulig for enkelte på 3.trim. debatten. Her i desemberklubben "tyter" de ut på naturlig vis. Jeg må jo bare innrømme at jeg også kunne tenkt meg at den kom et par uker før termin, men jeg vil ikke ta i bruk legemiddel for å oppnå det. Hva mener dere om å ta i bruk et legemiddel for å sette i gang en fødsel? Nedenfor er et svar fra ei jordmor ang. bruk av lakserolje, håper at det kan få noen til å tenke seg om to ganger:

Lakserolje fungerer som et avføringsmiddel. Det du oppnår ved å ta dette er å få tarmen godt tømt, mulig du må ha en del besøk på toalettet. Ved at tarmen aktiveres veldig, kan dette føre til at livmoren trekker seg sammen og du kan få mange sammentrekninger som gir deg mye ubehag. For noen går dette over til å bli ordentlige rier. Det har også forekommet styrtfødsler etter inntak av lakserolje, noe som ikke er å anbefale i det hele tatt og som kan skade barnet! Når dette evt. virker og hvordan har ingen ting med fosterets utvikling å gjøre. Skjønner at du begynner å bli lei! Prøv å komme deg ut i frisk luft, spis sunn mat som bl.a. ; grovt brød, drikk biola, spis mye frukt og grønnsaker, rikelig med væske- vann og hvil mye! Nyt disse siste ukene med kontroll på hvor du har babyen din! Lykke til

Med vennlig hilsen

Jordmor Torill

nyttårsbarn i magen

Fortsetter under...

Jeg ville nok ikke prøvd det FØR termindato... MEN hvis jeg går langt over og fortsatt har magesmertene jeg har nå men kanskje værre og bare blir større og større så kan det hende at jeg er villig til å prøve faktisk..,....

Så jeg vet ikke............. kanskje, kanskje ikke........

Men prøver nok sex og fødepizza (samtidig??) først!! :-)

Kan skjønne at folk vil prøve det når de er laangt på overtid. Men sånn personlig så synes jeg ikke noe om å bruke sånt. Ungen kommer når den er klar. Så her blir det nok masse sex fremover=) Funka fint forrige gang..Hehe

Hmmmm..... da kommer ikke du til å like meg =0) Jeg skal bli satt i gang neste fredag 24.11 når jeg er i uke 37 (termin 17.12) pga av at jeg har hatt sterke smerter siden juli som nå er utholdelig... har ligget 2 uker på sykehuset nå med smertelindring... Så jeg blir satt i gang medisinsk...

Men tro meg... hadde du opplevd disse smertene selv hadde nok du også kastet inn håndkle...

Er veldig sjelden sykehuset setter igang så tidlig, men pga at man ikke får gjort noe er risikoen stor for at det går galt med meg hvis hun ikke kommer ut....

Så da er jeg nok ikke på favorittlista di da jeg setter i gang medisinsk.... håper du "tilgir" meg for dette ;0)

har ei vennine som prøvde det hjemme hos meg og da hu gikk hjem måtte hu huke seg ned bak annenver busk. fikk tømt seg skikkelig men, ungen kom ikke før fjorten dager etterpå.

Jeg ville nok ikke prøvd lakserolje, har en tro på at ungen kommer når hun bestemmer seg for det uansett hva jeg gjør. Får vel heller prøve med litt sex, selvom jeg må si at det frister meg på ingen måte om dagen. Går til akupunktur, håper at det kanskje kan forkorte ventetiden litt, men det er nok småen i magen som bestemmer resten av løpet. Har heldigvis bare 14 dager igjen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...