mamman til nyttårsbarn Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jeg ser at det nesten går sport i å få ut bebisen så fort som mulig for enkelte. Jeg må jo bare innrømme at jeg også kunne tenkt meg at den kom et par uker før termin, men jeg vil ikke ta i bruk legemiddel for å oppnå det. Nedenfor er et svar fra ei jordmor ang. bruk av lakserolje, håper at det kan få noen til å tenke seg om to ganger: Lakserolje fungerer som et avføringsmiddel. Det du oppnår ved å ta dette er å få tarmen godt tømt, mulig du må ha en del besøk på toalettet. Ved at tarmen aktiveres veldig, kan dette føre til at livmoren trekker seg sammen og du kan få mange sammentrekninger som gir deg mye ubehag. For noen går dette over til å bli ordentlige rier. Det har også forekommet styrtfødsler etter inntak av lakserolje, noe som ikke er å anbefale i det hele tatt og som kan skade barnet! Når dette evt. virker og hvordan har ingen ting med fosterets utvikling å gjøre. Skjønner at du begynner å bli lei! Prøv å komme deg ut i frisk luft, spis sunn mat som bl.a. ; grovt brød, drikk biola, spis mye frukt og grønnsaker, rikelig med væske- vann og hvil mye! Nyt disse siste ukene med kontroll på hvor du har babyen din! Lykke til Med vennlig hilsen Jordmor Torill
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Fint å få et svar fra en jordmor om dette, men likevel så er det tydeligvis litt forskjellig syn på dette fra jordmor til jordmor. Og så må jeg le litt, jeg syns det var så liten trøst i det å lese det til slutt. Det om å få frisk luft og spise sunn mat som grovt brød osv. Her sitter jeg godt oppstablet i sofaen og gomler sjokolade, og det på en fredagskveld! ;o)
pastasalat Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Synes det var bra du skrev inn dette jeg. Vi får heller oppmuntre hverandre til å ta vare på ventetiden og fylle dagene med gode opplevelser, selv om vi alle kan bli leie i blant selvfølgelig... Det beste er nok å la naturen gå sin gang tenker jeg også, magen vår er den beste kuvøsen barnet vårt kan ha...:-) Ut kommer babyen uansett, når den er klar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå