Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Hva da med ammoniakken i fargen som går over i melken via lymfesystemet?
Expat Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Det spesifikke her er jeg ikke kjent med men jeg postulerer at hvis du ammer før farging og venter litt rett etter farging (en tur ut i frisk luft for dere begge?).
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Ja det kan vel ikke være snakk om så store mengder? Men jeg var på butikken for å kjøpe farge og snakket da med ekspeditøren som var utdannet naturterapeut(?) og hadde jobbet med lymfedrenasje. Hun mente at ammoniakken ville trenge inn via røttene når man farget håret på vanlig måte med sånn permanent farge. Og at ammoniakken da ville gå i melken... vil jo ikke at babyen min skal drikke ammoniakk? Aner liksom ikke hvor lang tid før det evt er ute av systemet, hvis det kommer sånne stoffer i melken så må vel babyen selv rense dem ut i sine nyrer og lever? Men tror jeg har landet på å bare stripe litt øverst, sånn som jeg opprinnelig hadde tenkt, da masserer man jo ikke inn fargen på samme måte uansett. Var bare en som mente at jeg burde farge håret med en bunnfarge først (er litt kommunegrå nå om dagene... ) - men holder sikkert med litt striper inntil videre. Tenker jo på at håret mitt er veldig slitt også nå og har vel mistet hvertfall halvparten mens jeg har ammet. Så det er jo kanskje greit å ikke utsette det for mer slitasje enn 'nødvendig'...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Ja det var da HI i innlegget ovenfor her..
Expat Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Du kan lese om "ekstremt forsiktig-meningene" her: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2374 og her: http://www.gronnhverdag.no/sos.php?faqqa_id=625&faqc_id=15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå