Gå til innhold

Når tar man vekk hodeputa på bilsetet? (maxicosi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er blitt såpass lang at føttene hennes stikker utenfor setet og det ser nesten ut som om hun sitter feil i bilsetet. Hun er ganske lang for alderen, er bare 3 mnd. Setet skulle holde til hun var ca ett år, sa forhandler. Stemmer dette? Og når kan vi fjerne hodestøtten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setet er for lite når hodet når kanten eller selene havner bak skuldrene.

Vårt britax sete holdt til 7 mnd, og besafe setet holdt til hun var 6 mnd.

jeg fjernet hodeputen når hun ikke satt godt med den lenger.. men husker ikke hvor gammel hun var...

Skrevet

Det stemmer IKKE at sete er for lite om selene havner bak skuldrene...

Jeg fikk også den beskjeden av noen her inne. var og skulle se på nytt sete pga jeg har en lang gutt. og der sa de at sete kun var for lite om hodet kom over kanten eller ungen ble for tung!!!

Så det stemmer ikke, så du kan ha sete lenger..

Vi valgte og ta ut hodeputen når vi begynte med lue og alt sånt, da ble det trangt oppi der:)

Skrevet

Mener du det nyfødt innlegget ? Den som ligger rundt hodet til babyen og bak ryggen ?

Det tok jeg bort når han var 4 mnd. Litt seint ute jeg da. Han begynte å bli kjempe urolig når vi vaar ute og kjørte og jeg skjønte ikke hvorfor med en gang. Men han satt visst litt vondt + at han ikke fikk fulgt med så mye pga den puten.

Nå er han 6,5 mnd og vi må bytte setet hvert øyeblikk. Hodet hans er helt på kanten.

Skrevet

Var på en babybutikk i Bergen de sa til meg det med selene bak skuldrene... Men om det ikke stemmer er det dumt at de sier det de som liksom skal kunne det...

Er dumt når det er så mye forskjellig informasjon ute å går...

Ikke rart man blir forvirret... :/

Men her vokste hun over kanten med hodet før selene kom bak skuldrene... men om det er tilfelle med alle vet jeg ikke...

Skrevet

Det er der foreldre som regel tar feil da barna blir lengere i beina og da bytter de til fremovervendt bilsete altfor tidlig.( Barn under 4 år er tryggest i en bakovervendt bilstol) Om babyen sitter med beina bøyd har ingenting med sikkerheten og gjøre! De fleste foreldre vil tro at det er ubehagelig,men det er det ikke:O) Så hun sitter nok trygt og godt i den stolen mange mnd til:O)

Jeg har selv Maxi Cosi og tok vekk puten da Lukas var ca 7 mnd.Nå er han 1 år og vi har brukt sete frem til nå:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...