ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 kl 19:05 var inntaket av denne ekkle oljen.. Kjenner ikke noe enda, men regner med tømming i løpet av de neste timene. Og håper at det vil starte en fødsel... Vil jeg vil..kom da lille gutt... Ps: (mye smerter i bekkenet nå, mer enn vanlig)
mamman til nyttårsbarn Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Jeg fatter ikke at dere vil innta noe medisinsk middel for å få igang en fødsel, det blir jo helt feil! Jeg ønsker også å bli ferdig med den lange ventetiden, men kommer aldri til å gå til det drastiske skrittet. Jeg har også hørt at det er litt forbundet med risiko å¨innta lakserolje. Noen har fått styrtfødsel, det er jo iallefall ikke å anbefale - da blir man ødelagt for livet der nede. Har også hørt at det ikke funker for mange, men bebis blir naturligvis stresset av dette. Jeg forstår likevel at du begynner å bli lei denne ventetiden, men sånn er det jo bare. Hvor langt over har du gått? Jeg ville heller anbefale å ta en prat med jordmor dersom gravidplagene er så store at det er uutholdelig å gå sånn. Min søster gjorde det, resultatet var at jordmor "ordna" litt der oppe - neste dag var fødselen igang.
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2006 Jeg er nå 9 dager over termin og jo da jordmor har strippet meg, jeg har fått akupunktur også. (uten at det har funket!!!) Hun foreslo lakserolje.. Kanskje det ville hjelpe. Alle er forskjellige, men jeg er mindre redd for at lakseroljen setter i gang noe enn å bli satt i gang på sykehuset. Vi bor 10min unna fødestedet, så er ikke redd for det heller. Og det ligger i min familie at fødseler tar laaaaaaaang tid (da snakker vi gjerne 36 timer) Så noen hastefødsel tror jeg ikke det blir.. Men som jeg sier, alle er forskjellige. For meg er dette siste utvei før de skal sette meg i gang. Men dette er kanskje ikke løsningen for deg ;-)
Crazy mama Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Jeg har full forståelse for at folk velger å prøve dette, for det å gå på overtid er både fysisk og psykisk slitsomt, veeeeeeeldig slitsomt! Jeg tror nok at jeg kommer til å gå til dette olje-skrittet selv når jeg passerer termin, men er kanskje litt i tvil da jeg har så fintfølende gane. Blir kvalm bare ved å tenke på å svelge slik olje. Så jeg kan like godt spørre deg, To ble tre, hvordan smakte det og hvordan tok du deN olja? Håper det løsner for deg nå da, for jeg gikk 10 dager over sist og det var pyton!!
mamman til nyttårsbarn Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Hmm, jeg synes det er rart at jordmor anbefalte deg dette, har undersøkt litt på nettet om dette på egenhånd for min egen del. Samtlige jordmødre og leger fraråder dette, merkelig at hun ga deg det tipset synes nå jeg.
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2006 Jeg blandet meg litt sterk saft i ett glass. Oljen hadde stått i kjøleskapet og var "god" og kald. Tok en spise skje og svelget unna, men før jeg rakk og registrere no smak så drakk jeg glasset med saft. Etter det så inn med tyggis ;-) Jeg er like følsom som deg på olje/rare konsistenser..(spiser ikke sopp og reker feks bare pga konsistensen) Men gjør du det slik så går det :-D Det buldrer i magen nå..... ;-)
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2006 Så lenge man tar LITE så er det ingen fare.. Kan ha noe med at jeg har problemer med å tømme meg, så bare det å få tømt seg vil hjelpe.. Men jeg har jo hørt om de som tar både 2 og 5 skjer med dette og da er det ikke rart at ting går galt!!! Lakserolje var mye mere brukt før i tiden. Og jeg stoler på min jordmor, så jeg er ikke engstelig. Skal holde deg oppdatert jeg. Nå har jeg i hvertfall gjort det også kan vi se hva som kommer ut av det ;-)
ninaj70 Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Hei to ble tre..... Forstår godt at du er lei, og venter så inderlig på babyen deres. Slik jeg tolker nicket ditt,har du ikke født før,....-og ikke vært med på og få en fødsel igangsatt før..... Det har jeg, og bestemte meg da,- skal jeg ha fler,så håper jeg det starter naturlig..... Uansett, så ønsker jeg deg lykke til :-)
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2006 Takk og Ja du har helt rett,dette er vår første :-) Til nå har jeg bare hvert på do en gang og det er over 2 timer siden jeg tok oljen... Trodde det skulle være mere "fart" over den. Var forberedt på kraftig diare og masse smerte, men nei, ikke enda.
ninaj70 Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Man venter og venter,- og tiden er jo skrekkelig lang. Ønsket ikke å skremme deg med det jeg skrev,- alle opplever vi ting forskjellig. Men ting går vel fortere og er mer intenst når de setter igang. Selv var jeg så sliten etter den fødsel at jeg bare ville sove, orket ikke spørre hva det ble engang........ Skjedd noe mer da????
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2006 To ganger på do nå..og kjenner tredje gang står for tur....Faktisk godt å endelig gå på do (sorry, men sant ) Blir bare litt sår i stumpen ;-) Merker ingen flere kynner en vanelig og heller ikke sterkere. Litt mere press ned i bekenet når jeg går... Skal holde deg oppdatert..
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2006 Ingen ting enda jenter, og ikke mere do flying. Skal legge oss nå.. kanskje det hender no mere spennende i natt. Men til nå har Lakserolje ikke hvert farlig eller satt i gang no fødsel God natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå