Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Har per i dag en lederjobb jeg skal tilbake til etter endt permisjon. God lønn. Passe trivsel da det er mye personalsaker og stressende dager. Har vært dødssliten i perioder og lengtet bort fra denne jobben. Har i dag fått tilbud om å få "gamlejobben" min tilbake, dvs den jeg hadde før jeg fikk nåværende stilling. Denne jobben likte jeg svært godt. Har mulighet for å jobbe mye selvstendig og den er like utfordrende som den andre men på en annen måte. Går jeg tilbake i denne jobben får jeg mindre lønn, dvs 70 000 mindre i året sånn ca. Huff dette er vanskelig og søknadsfristen er rett rundt hjørnet... Sukk!!! Trenger noen råd jeg nå jenter og er akkurat nå anonym....
*bolla pinnsvin* Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Hvis du/dere klarer deg/dere med lønna i gamlejobben, så hadde jeg tatt den uten å blunke! Husk at du tilbringer 8 timer om dagen 5 dager i uka på jobben. Det blir maaaaange timer med vantrivsel etterhvert! Lykke til, uansett hva du velger
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Tusen takk for svar sparketassen ; -) Joda, klarer oss fint med gamlejobben. Men kan vel leve litt annerledes med stillingen jeg har nå, dvs slippe å tenke over hva vi bruker av penger i mnd og ha vaskehjelp. Ikke enkelt dette nei... Sant som du sier... er mange timer vi tilbringer på jobb...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 enig med sparketassen. Dessuten kan det være greit med en mer selvstendig jobb når du kommer tilbake etter permisjon. Lettere å jobbe litt korterer dager kanskje da, hvis du skulle føle behov for det:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Det spørs jo om dere er avhengige av de 70 000 da. Hvis du tjener over 400 000, går det vel greit med 70 000 mindre.
prekæs Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Har gjort det valget. Og angrer ikke, selv om lønnen er noe lavere. Og erfaringen fra den andre jobben har du jo om du skulle velge å søke på en lederjobb senere.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Takk for flere svar! Ja, blir da 400000 minus dem 700000. Nå tjener også mannen bra så vi klarerr oss med mindre, men er jo deilig med god råd da. Sant det du sier om erfaringen prekæs :-) Trenger enda flere synspunkter jeg, synes dette er vanskelig!
Gjest Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Er det første barnet ditt? Du har sikkert hørt dette med at de fleste småbarnsforeldre ønsker seg mer tid, men ikke mer penger... Du kan komme til å få litt "sjokk" når du går tilbake i jobb, og skal være yrkesaktiv småbarnsmor. Det er noe annet enn det å være yrkesaktiv uten barn. Det kommer til å være enda viktigere enn før å trives i jobben, og å ikke ha en jobb som sluker alt av krefter. Men du vil jo kanskje få flere muligheter til å skifte jobb senere også, hvis du ikke trives?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Jepp, dette er mitt første barn og JA jeg forventer at det blir mye mye tøffere enn å ha kun seg selv å tenke på etter endt arbeidsdag. Aner ikke om jeg får denne muligheten igjen, har bare drømt om den når det har vært tøfft på jobben. Det som er greit med den jobben jeg har er at jeg kan "kjøpe" meg litt fritid i form av vaskehjelp o.l. Tusen takk for svar forresten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå