togoegutter Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Hei! I dag var jeg på ultralyd, i den tro at jeg var 18 uker på vei... men dengang ei.. der var en liten krabat som ikke er større enn at jeg faktisk bare er rundt 13 uker på vei. 5 uker lenger å vente til neste ul for å kanskje se kjønn og få eksakt termin... Litt skuffende, men alt så bra ut, så jeg får være fornøyd med det. Jeg har visst vært 5 uker på 2.tri uten å være i 2.tri jeg Merkelig følelse å gå fra å tro at man har en liten krabat på ca 18 cm, også viser det seg at den bare er halvparten så stor... Men den sprellet, og hjertet slo og alt virket bra! Det var uansett veldig gøy å se!
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 ojsann da..men når har du termin da da??jeg har 22 mai=)
Bebbies i magen Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Så merkelig. Kan jeg spørre hvor mange uker du var på vei når du fant ut at du var gravid da? Trodde du at du var 10 uker på vei? Eller trodde du at du var på vei før du faktisk ble på vei? Men det var godt å høre at alt er i orden da. Det er jo viktig. Så får man jo bare vente 5 uker ekstra da
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Oi,, det var mye, men bra at alt sto bra til:) Kanskje neste gang så blir du satt frem igjen.
togoegutter Skrevet 18. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2006 det var vanskelig å si eksakt termin sa jordmor, men hun regnet med i slutten av mai en gang, så sikkert ikke så langt unna deg Maria, men du med tvillinger får kanskje litt tidligere uansett? Det som er litt rart, og som jeg har tenkt endel på i ettertid, er at jeg da har tatt en hjemmetest fra apoteket som viste positivt da jeg var tre uker på vei, altså en uke etter antatt befruktning, og det skal vel i grunnen ikke være mulig.? Jeg trodde jeg oppdaget det litt sent altså i 8. uke, men i følge dette så har jeg jo kjent det på kroppen og til og med testet positivt helt fra dag 1... Blir morsomt å se på neste UL den 20 desember.
togoegutter Skrevet 18. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2006 jeg trodde jeg var 8 da jeg fant ut og tok gravi test hjemme... men da var jeg i følge denne ul bare 3 uker... og man skal vel egentlig ikke teste positivt på hcg i urinen så tidlig? eller tar jeg helt feil?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Oj, det var mye! Så kjedelig da! Men det viktigste er jo at alt ser ut til å være bra med den lille! Jeg har termin 27 eller 31 mai, vi blir vel å følge hverandre her inne vi da! Lykke til videre!
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 jeg testet positivt på graviditetstest bare en uke etter eggløsning, så ja det er fullt mulig =)
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 hmm..ja..skjønner du syns det er muffins..hehe..men uasett er det bra alt er bra..kan jo faktisk hende jm var full?!! tihi..ønsker deg masse lykke til den 20..
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 Jeg er veldig glad for at jeg hele tiden har vist at legen tar feil termin på meg. Han sier jeg er lengre enn jeg er. Tror det er 3-4 uker forskjell..
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Hei gimsen Ville bare si at UL kan være rett den...Jeg tror den er det i ditt tilfelle. Selv så har jeg testet positivt 10 og 11 dager etter eggløsning på mine 2 svangerskap.. Og jeg er sikker på eldato pga EL tester OG temperaturmålingsmetoden.. Testet negativt dag 8 og 9 denne gangen og så positivt fra dag10 av,,, Så jeg har visst om min graviditet fra første mulige dag... Kjedelig å bli satt så mye tilbake da... Klem, 24+6
togoegutter Skrevet 20. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2006 Hei, Takk for mange fine svar! Jeg tror nok også at UL stemmer, for hvis den ikke gjør det så betyr det jo at den lille vokser altfor sakte, og det er ihvertfall ingen god nyhet... Men da betyr det jo at det faktisk går an å få positiv test så tidlig, og jeg har virkelig visst det fra første stund jeg da Det som er bra med det hele, er at nå er jeg hundre prosent sikker på at jeg har oppført meg eksemplarisk hele svangerskapet. Var bekymret for jeg trodde jeg hadde drukket endel i begynnelsen før jeg fant det ut. Nå har jeg holdt meg helt unna alkohol og jeg har tatt folsyre fra første dag. De fleste klarer seg jo utmerket selv om de ikke vet om det helt fra starten av, men det er jo en god trøst for meg da! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå