Gå til innhold

Når begynne med middagsglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart 7 mnd, og får mm ca 6 ganger i døgnet, og fruktpurè en gang. Spiser en gang hver natt. Tenkte å begynne å prøve med litt middag. Sikkert endel som synes jeg er sent ute...

Men når bør man egentlig innføre det som et ekstra måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja- hun får grøt om kvelden også, da!;)

Skrevet

vi begynte så smått når hun fylte 6 mnd. hun hadde ikke gått opp så mye så fikk beskjed om å begynne å gi henne litt mer mat. hun fikk litt grøt.men spiser ikke så mye..så nå får hun litt grøt på formiddagen og kvelden og litt middag på dagen. men hun spiser ikke så mye om gangen da... et par ts med middag hver dag... favoritten er kalkun og grønnsaker...;)

Skrevet

Jeg har såvidt begynt, men han liker ingenting da (er straks 7 mnd). Gir to grøtmåltider jeg da, kl 12 og kl 18...han har faktisk begynt å spise fulle porsjoner nå, så grøt liker han iallefall godt da...gir ikke middag hver dag, blir så mye styr når han ikke liker noe, så drøyer litt med å starte ordentlig...

Skrevet

Hva var grunnen til at du starta med ett måltid til? Lurer på om hun trenger ett måltid til eller ikke....

Skrevet

Hmmm...jeg vet ikke helt...var vel egentlig at jeg vet at de skal drikke litt mindre melk etterhvert og da må han jo få mer fast føde...

Jo...det var fordi jeg skulle introdusere gluten for jeg gadd ikke holde på med mme i grøten, ville gå over til vann...så da ga jeg maisgrøt på kvelden og introduserte gluten sakte på dagen...da ble han jo vant med litt mer mat på dagen, så da måtte jeg jo fortsette. Nå får han havrekligrøt på dagen da, for prøver å få litt fart på systemet, men det ser ikke ut til å hjelpe så veldig...ønsker også å trappe ned litt på ammingen etterhvert, så da trengs det mat da vettu =)

Skrevet

Okei =)

Får prøve oss litt frem her! :) Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...