jmsg Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 noen som har erfaring med bruk av pregnyl? Lurer litt på dette.
Phoenix1 Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Jeg har ikke så mye erfaring, men skal ta Pregnyl nå på søndag. Har holdt på med hormonspray og puregon sprøyter i snart en måned tilsammen nå og skal altså ta denne eggløsningssprøyten i morgen. Jeg fikk med meg 3 ampuller fra sykehuset. 2 med medisin i pulverform og et med blandevæske. Disse 3 skulle bare blandes sammen, has i sprøyte og så settes subkutant i magen, på samme måte som man setter puregon. Og så er det viktig at man tar den til et spesielt tidspunkt på døgnet, som man får oppgitt fra sykehuset. Bivirkninger fra sprøyten kan være: Lokale reaksjoner som blåmerker, smerte, rødme, hevelse og kløe på injeksjonsstedet. Av og til opptrer allergiske reaksjoner i form av smerte og/eller utslett på injeksjonsstedet. I sjeldne tilfeller forekommer mer utbredt utslett eller feber. Uønsket ovarial hyperstimulering og ovarialt hyperstimuleringssyndrom er sett hos kvinner (felleskatalogen). Håper du fikk svar på noe av det du lurte på. Ha en fin dag!
Prestedattra Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Heisann:-) Jeg brukte Pregnyl i de tre første mnd under mitt første svangerskap. Jeg hadde hatt en sa året før, og da jeg ble gravid igjen (og fikk en liten blødning) begynte jeg på pregnyl. Jeg satte to injeksjoner i uken, altså til jeg var 12 uker på vei. Dette ble gjort for å lure kroppen til å tro at jeg hadde eggløsning, og ikke var gravid. Det skulle hjelpe kroppen til å holde fosteret på plass, og ikke støte det ut som et fremmedlegeme. Om det var Pregnylen som hjalp meg vites ikke, men svangerskapet gikk iallefall bra. Legen min sa at de egentlig brukte å gjøre det sånn til kvinner som mistet opp til flere ganger, men han syntes jeg skulle slippe det. Personlig så synes jeg at INGEN skal behøve å oppleve å miste flere ganger, før de får hjelp. Ellers brukte jeg også, som Phoenix1 over her, Pregnyl for å få eggløsning under prøverørforsøket. Jeg ble gravid, men har ikke behøvd å bruke Pregnyl som støtte denne gangen. Vel, det var min erfaring:-)
elly belly Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Hei mollami Jeg har mistet to ganger og eggløsningssprøyte er rett rundt hjørnet. Legen min sier han skal sette meg på Pregnyl og jeg får høre nærmere om dette i morgen på ul regner jeg med, men det var godt å høre at svangerskapet ditt gikk bra! Jeg håper jeg får samme utfall som deg! ) Jeg fikk også svar på hva Pregnylen gjør nå, så takk skal du ha! ;o) Hilsen fra
♥ivf m/prins♥ Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Heisann jenter! Jeg skal sette 10.000IE med pregnyl over helgen og 5.000IE rett etter egguttak, altså tilsammen 15.000IE. Dette for å sette igang EL iforbindelse med uttak og sprøyten settes 36timer før uttak som dere selvfølgelig vet:) Men - så har jeg snakket med Hausken om Crinone og Progestan-kapslene som jeg har brukt på de 3 tidligere forsøkene. Jeg spørte etter noe annet da jeg syns det er så ubehagelig å "rote oppi der" hele tiden etterpå og når det kommer i trusen og gå rundt å være redd for at jeg ikke får i meg nok etc. og bla bla bla... Sa at jeg ville gjerne ha noe annet og nå skal jeg sette en sprøyte med Pregnyl på 2.500IE annenhverdag frem til testdag og er den positiv, så vil jeg jo fortsette med det de neste 8 ukene:-) Jeg tor dette vil passe meg veldig bra og gleder meg til å slippe gel og kapsler og annet rot. Da står jeg heller i tre stikk i uken:-))) Jeg ser uansett ut som en nålepute på magen for tiden da jeg stikker meg 3 ganger til dagen allerede... Men så var jeg på UL idag og der var det 10 egg!!!!!!!!! Dobbelt så mange egg som de andre 3 forsøkene!!!:-))) Så puregon, menopur og akupunktur fungere bra for meg. Ønsker dere alle lykke til!!!!!!!!! God klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå