Galskapens overhode Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Hei. hvordan var din 3-åring med adhd? Noen typiske kjennetegn? Mistenker dette også på min tulle
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Hei.) Kan fortelle litt om hvordan frøkna vår er til vanlig, hun er veldig aktiv, har store problemer med og holde på med en ting over lengere tid (snakker da om mer en 2-3 min), hun kan være veldig impulsiv, er ting hun bare må gjøre selv om hun vet hun ikke får låv, slik som i dag tidlig var hun alene i 3-4 min når jeg da kom til bake hadde hun tegnet med tusj på sofaen og bordet.:o/ Andre impulsive ting er når hun plutselig kan finne på og rive i stykker ei sie i en bok, o.l. Hun er ikke noe særlig glad i forandringer, feks i sommer fikk vi problemer i barnehagen, og hjemme, pga sommervikarer og litt forandring av rutinene. Det tok faktisk noen mndr før hun kom over disse forandringene som oppsto i sommer. Aktivitetsnivået hennes er som sagt veldig høyt, fram til i fjord høst stakk hun stadig av, kunne ikke slippe henne av syne et øyeblikk, stakk av fra barnehagen 2 eller 3 ganger. Så nå har hun en egen person "på" seg hele tiden. Var et marerit hvis vi skulle feks på et kjøpe senter, eller andre plasser med mye folk. Hun har heller aldri været flink til og leke, første gangen jeg så at hun klarte og leke med noe her hjemme i mer en 1-2 min var hun nærmere 4 år (da med ritalin) Hun har også store problemer med og få roet seg ned i gjen hvis hun først har gira seg opp, eneste som hjelper da er å lese for henne, hun liker heldigvis og bli lest for. Ang søvn så tok det laaang tid før hun klarte og sove seg i gjennom ei hel natt, hun var vel ca 3 1/2 år da. Vi begynte med ritalin for 7 mndr siden og vi har nå fått ei "ny" jente, hun klarer nå å konsentrere seg (bedre en før i hvertfall), har bedre impuls kontroll, klarer og sitte rolig uten å måtte vri å vende på seg hele tiden, klarer også å ta i mot beskjeder, har sluttet og stikke av og er rett og slett ei mer fornøyd jente.) Ble vist litt langt dette ser jeg, enda så er det masse mer jeg kunne ha skrevet, men hvis det er noe mer du lurer på så må du bare spørre.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå