Gå til innhold

Hvor mye veide babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere var i uke 33+6 eller uke 34+0 om dere vil da..:)

Noen som vil dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet en det da? Jeg har ikke hatt den ut og veid den :)

Skrevet

Har du ikke det har jeg.......og den var svær........

Skrevet

om du har vert på ul og vekstestimert babyen mener hun da vettu.....

i uke 34 ble jenta mi vekstestimert til å vere 2900 gr (ca) og fikk beskjed om at hun kom til å bli 4 kg +...

hun var 4240 g da hun ble født på termindatoen...

Skrevet

næmen din var svær da.........

Skrevet

ja enorm!!!

og det hele tok 3 timer.. og kjapp i svingene er hun enda:))

Skrevet

bare anonyme her jo.....

hvorfor er dere anonyme???? hvorfor ikke bare stå fremmed eget nick? er ikke noe farlig det..

Skrevet

Har du ikke tatt den ut å veid den anonym nr 1????? Nææææh...det har jeg, også puttet jeg den tilbake etterpå...... Dooh.....

Skrevet

Jeg reagerte også på at det bare var anonyme som hadde svart!!

Jeg var på ul i uke 33, og da sa legen at gutten min veide under 2500 g.Han kunne dessverre ikke si noe konkret. Han var hvertfall 16% over gjennomsnittet, og legen tror gutten min blir ca 4 kg om jeg går til termin.

Førstemann veide også 4 kg, så tror det stemmer ganske bra!

Skrevet

Hei. I uke 31 var babyen min estimert til 2,8 kg. Det var 24% over normalen. Fødte på mandag, 2,5 uker før termin og da var hun 3,8 kg. Var kun 34 cm rundt hodet, og lett og presse ut (bortsett fra at siste ve ikke kom, som jeg skrev om i fødselshistorien). Fødselen var unna gjort på under 3 timer, men jeg har født på under 1 time før, så synes egentlig det tok lang tid :-)

Skrevet

snuppa mi veide nesten 2kg i uke 31..

Skrevet

Thank you girls.... Ja, de anonyme her har hatt det morro i kveld.... Store barn, små gleder vet dere...hehehe...:)

Neida, men det er godt å høre andres erfaringer med dette også. Er så redd for at ungen skal bli gigantisk...skal jo tross alt ha den ut der nede og... *ss* Hun regnet tulla til å være 2,5 kg ca, bittelitt over normalen, men bare 11% eller noe... Men det kan jo jevne seg ut?

Hun var frisk og rask iallefall da....det er jo det viktigste...

Skrevet

I uke 30+3 var babyen min 1600g. Er det lite synes dere?

Skrevet

Min var mellom 1450 og 1650 da jeg var 29+2. Normalt ifølge legen, så da er vel din også normal :-)

Skrevet

2618 i uke 36, da kom hu ut :o)

Skrevet

Jeg er nå i uke 30 - aner ikke vekta på babyen. Lurer på.... Dere må sikkert på ultralyd for å få estimert vekta på babyen. Blir dere sendt av jordmor eller er det dere selv som bestiller time?

Jeg var på ultralyd i uke 18, og fikk beskjed om at jeg trengte ikke komme tilbake.

Skrevet

Jeg ble sendt til ekstra UL da jeg hadde vært veldig syk en periode. Er som regel når ting ikke er helt bra man blir sendt til ekstra UL.

Er mange som betaler og drar på privat UL også.

Skrevet

Jeg lurte også på det der....Dersom SF målet er normalt, kan man virkelig stole på at ungen er normalt stor? Jeg er bitteliten av meg og hvis nurket som skal ut er svær vil jeg i det minste være mentalt forberedt :) Kan man be om å få ekstra UL fordi man "bekymrer" seg for dette, eller bør man satse på privat?

Skrevet

Jeg ble henvist av legen min,til privat UL, da han var usikker på leie.

Skrevet

Jenta mi ble tatt med keisersnitt i uke 34+5 og veide da 2040 gram, omtrent det samme som hun ble vektestimert til noen dager før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...