Gå til innhold

Ha med barnefar på første legetime eller???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sambo min skulle egentlig være med, men har måtte på sykehus:(

Men gikk helt fint aleina, alt var over på 30 min..

Men skal prøve å få bestilt time hos jordmor i uke 14, håper de kan høre hjertelyden da.. Og da skal han selffølgelig være med:)

Har ikke hatt med mannen på noen av kontrollene. Han var med på ul. og jeg tror kanskje det er mest vanlig!?

Første kontroll består som oftest "bare" i utfylling av papirer, blodprøver og evt. en gynekologisk undersøkelse. Sikkert ikke så artig for kjæresten å være med på det.....

Det går helt fint å gå alene ;-)

Det går fint å gå alene.. Jeg hadde ikke hatt noe imot det..., Men da jeg var gravid med første hadde samboeren minn innmari lyst å være med på kontrolle.., Han var med til jordmor og han. Tror det var for han ville vite mer om ting, eller gjøre seg kjent. Jeg syntes det var koselig jeg, men tror ikke det er så vanlig. Men jeg følte han var veldig engasjert ihvertfall. Nå med nummer to er han ikke med på alle på grunn av jobben, men han stiller opp når han får tid. men som sagt, det er mest fordi han har lyst selv;)

Annonse

Min mann blir også med på alt. Både jeg og han har mange spørsmål som vi vil ha svar på, og med så mye info på en gang er det ikke sikkert jeg husker alt like godt når jeg kommer hjem! Dessuten var legen vår veldig flink til å spørre min mann om det var noe han lurte på, og tok i det hele tatt godt vare på ham. Etter fire pos. tester syns han fremdeles det var godt å få gullet vårt bekreftet av en "tredjepart"! Neste gang blir det sikkert enda mer stas å være med, for da får vi muligens høre hjerteslag og greier!

Jeg synes det var fint å ha min mann med, for vi går igjennom denne forandringen sammen, og han ønsker tydelig å være en del av prosessen som best han kan, og da vil ikke jeg være den som tar det fra ham! Dessuten er det trygt å ha ham der i tilfelle det skal komme dårlige nyheter, da kan det være tungt å være alene!

Lykke til på kontrollen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...