Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Ser mange av dere kaller dere "overtidige" bare få dager etter UL-termin...Ikke for å kritisere, jeg skjønner dere vil ha ut ungene deres, men overtid er først 14 dager etter UL-terminen.... Ikke stress så mye, ungen kommer når den er ferdig, kjerringråd eller ikke. Skal dere nå likevel prøve kjerringråd, kos dere med "gubben" i helga framfor lakserolje spør du meg, fødsel el ikke fødsel. God Helg!;-)
Gjest Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Hei! Er egentlig klar over at det er 14 dager etter termin, men hadde ikke plass til "sweetnovember x dager over termin" så da ble det bare "overtid". Ja, 3 dager over termin nå, og har VELDIG lyst til å få gutten min ut... men prøver ikke alle disse kjerringrådene likevel... orker ikke tanken på lakserolje engang:P hehe. Så krysser bare fingrene hver kveld i håp om at jeg skal våkne med rier:P God helg til deg også!
Yvonnemor Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Ja, det er sant, overtid regnes først fra 14 dager over termin. Skjønner at noen kan være utålmodige, men det tar jo helt av... Det er ikke bra å gå for langt over heller, men stort sett så kommer babyen når den er klar for det selv. Nei, man må prøve å ikke låse seg helt til denne magiske datoen og heller forberede seg på +/- 2 uker. Det er verdt å vente på... Men noe jeg synes er leit er at noen sykehus/leger overhodet ikke tar hensyn til mors termin (siste mens...) selv om hun er helt sikker på datoer både for menstrasjon og også kan si med meget stor sannsynlighet når unnfangelsen fant sted. Førstemann var jeg helt sikker med, og det var 15 dager forskjell på menstermin og UL-termin, men min termin ble ikke tatt hensyn til, og jeg født 32 dager over menstermin og 17 dager over UL-termin, det er for lenge...
Line&ina 21.11.06 Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Takk for at du skrev dette yvonneyvonne. Har det på akkurat samme måte nå. Var helt sikker på menstermin som var for 27 dager siden. Har nå gått 9 dager over ul termin. Begynner å bli ganske deprimert nå, eller dvs redd for at det skal skje noe med bebisen. Ble du satt i gang eller skjedde det naturlig?
Hanne i Paris Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Maa for en gangs skyld svare paa "overtid" innlegg ! Jeg sysns litt sund paa dere der hjemme ! Her nede i Frankrike er termin en uke mer enn i Norge. DVS i henhold til norsk termin saa blir det den 12/12, mens UL termin her nede er paa 18/12. Saa slipper vi aa gaa og vente saa faert. Norge er en av de faa landenen hvor det ikke er 9 fulle maaaneder som gir termin dato, men 8 maaneder og 3 uker. derfro gaar dere av og til 14 dager over. Vi kan "bare" gaa 1 uke over. Tror heldigvis ikke at de selger lakserolje her nede ;-)
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Samme situasjon her, helt sikker på menstermin som var 12., har alltid vært veldig punktlig på når mensen kom, og hadde første dag i siste mens 3.2, som vil si at min termin skulle være 12.11... Mens ultermin ble satt til 18., altså idag.. Er så lei at jeg spyr snart... Føler jeg er en uke på "overtid"... jeg mener det er overtid når en er over termin, 14 dager etter blir jo fødselen satt igang uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå