Gå til innhold

Hva ville dere? Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten vår er blitt 4 mnd og jeg har ikke nok melk til henne lenger. Det ble slik etter at hun begynte å sove hele natten og legge seg tidlig. Nå gir jeg mme på kveld, men hun blir stadig mer grinete. Lurte på å pumpe hver kveld før jeg legger meg og kanskje etter at hun har spist noen ganger.

Får jeg opp igjen produksjonen slik eller må jeg opp om natten?

Eller det like greit å bare slutte å amme? Hva synes dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visst du bvil fortsette amme, er det vel verdt ett forsøk?

Eg slutta amme da ho var 2mnd, så eg vil ikkje råde deg til noe :)

Skrevet

Jeg har hørt at det anbefales å begynne med grøt i stedenfor mme hvis de trenger mer enn mm etter 4 mnd. Når de er blitt så store er det jo alltids en fare for puppenekt om en gir mme på flaske ofte. Så tror heller jeg hadde begynt med grøt om jeg skulle gi noe mer tillegg.

Hvorvidt du skal fortsette å amme må du jo kjenne på og bestemme selv;) Praktisk og koselig er det ihvertfall synes jeg!

Skrevet

glemte å svare på det du spurte om ang produksjonen. Jeg tror du kan få opp produksjonen slik, men det er vel individuellt. Drikk mye vann, og pass på å få igang utdrivningen før du setter i gang;)

Lykke til hva enn du velger!

Skrevet

Tror ikke hun trenger noe mer, det er bare det at produksjonen min er gått ned så tror ikke hun trenger grøt. Jeg pumpet ut et måltid nå...og da kom det bare 100 ml og hun spiser 135 ml. Så da gir jeg mme etter ammingen...

Jeg har ikke lyst å slutte, men hvis det bare blir styr med pumping og grining så slutter jeg. Tror ikke jeg gidder å stå opp om natten for å få opp produksjonen for den vil vel da bare gå ned igjen hvis jeg slutter med det og hun sover gjennom natten...

Skrevet

Hvis du tar noen skikkelige økedager, går jo produksjonen opp.

Hvis du ønsker å fortsette og amme, er det sikkert fullt mulig.

Lykke til:-)

Skrevet

hvis du klarer pumpe ut 100 ml er det jo fantastisk spør du meg, spesiellt så sent på ettermiddagen når en har lite melk!!

Husk, hun får i seg mye mye mer melk enn det du klarer pumpe ut.

Skrevet

Det skal være slik man gjør for å få opp produksjonen, ja. Fikk beskjed på sykehuset at jeg skulle pumpe (håndpumpe) etter hvert måltid for å få mer melk. Dersom du ønsker å fortsette å amme, tror jeg ikke du behøver å begynne å stå opp om natten.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...