Tokka Skrevet 17. november 2006 #1 Del Skrevet 17. november 2006 Fikk i dag innkallelse til ny ultralyd i uke 32. Fikk akkurat den dagen som passet oppi eksamener og hjemreise for julen. Sykehuset ligger på vei hjem til Oslo fra der jeg studerer så tar det på hjemturen. Blir ultralyd fire dager før julaften da. Gruer meg litt da, og vurderte om jeg skulle droppe det. Blir ikke noe hyggelig jul om det skulle vise seg at noe var galt, men får satse på at alt er i sin skjønneste orden. Noen andre som har fått tilbud om en ekstra ultralyd her inne? Uten spesiell grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 17. november 2006 #2 Del Skrevet 17. november 2006 Ja jeg har det.. aner ikke hvorfor jeg skal på den.. Tenkte det kanskje er fordi jeg er alene og de vil gi meg litt ekstra oppmerksomhet eller no.. aner ikke hvorfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Del Skrevet 17. november 2006 Oki, ja, det er helt sikkert grunnen. Jeg spurte ultralydlegen min om det var noe galt siden han tilbød meg en undersøkelse til, men det bedyret han at ikke var tilfellet. Syns det høres bra ut at du får tilbud om en til da, når du er alene. Kan jo være litt vanskeligere da! Når skal du på det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 18. november 2006 #4 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg skal på ul 13 desember.. Så er ikke så lenge til nå.. Du sku rett før julaften du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catski Skrevet 18. november 2006 #5 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg skal også i uke 32, som er 19 desember. De sa at det var av ren rutine pga at når jeg var på den første ul lå morkaka litt for langt ned. Hvis den i uke 32 fortsatt lå langt ned, så måtte jeg ta keisersnitt. Men det var veldig sjelden det var tilfelle. Det er helt sikkert grunnen din også, så det er sikkert ikke noe galt. Gleder meg faktisk til den ul, for da håper jeg å få bekreftet at det blir en gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tokka Skrevet 19. november 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg skal på ul 20 desember. Nei, morkaka bemerket han at lå veldig bra til, så det var det ikke. Han kommenterte ved en anledning at det var litt lite fostervann akkurat på den måten fosteret lå da, kan ha vært det. Jeg spurte imidlertid om det var for lite fostervann, og han svarte at det var det ikke. Jeg håper iallefall at han svarte ærlig da han sa det ikke var noe galt, og at det bare var et tilbud de pleide å gi. UL termin 13.02. stemmer med siste mens, men var på en ul i uke 8 også som viste at jeg var kommet lengre på vei, den stemte med unnfangelsestidspunket, og i følge den er termin 8 februar. Under UL i uke 19, målte beina uke 21 og hodet 19+3. Kanskje dette er noe av grunnen til en ekstra kontroll. Ikke vet jeg! Håper og tror alt er som det skal iallefall, kjennes iallefall slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. november 2006 #7 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg skal på UL i uke 32. Fordi jeg går på blodtrykksenkende medisiner. Synes det er kjempe spennende med en ekstra UL. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten-74 Skrevet 21. november 2006 #8 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg skal ha en ekstra UL i min uke 32, det skulle bli 3.jan. Grunnen er, i følge jordmor, at det var mye stress og bekymring i starten av svangerskapet, og det kan visst føre til at knøttet ikke vokser nok og utvikler seg slik det skal. Det hørtes umiddelbart ikke bra ut, men jordmor forsikret om at jeg lå innenfor normalen om enn litt lavt på SF målene. Foe sikkerhetskyld skal jeg ta en ekstra UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassi 3 gull Skrevet 22. november 2006 #9 Del Skrevet 22. november 2006 Hei catski! Jeg skal også på ekstra ul pga lavtliggende morkake i uke 23+0. Legen min sa at i 97% av tilfellene så rettet dette seg til fødselen, men at han ville utelukke all tvil. Vi har fått time den 14.desember - er da 33+0. Blir stas med en liten titt inn til lille gutten vår rett før jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå