Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Lillegutt sliter voldsomt med å få ut bæsjen, noe som medfører at jeg ofte tyr til termometeret i ren "desperasjon". Han hyler og har det vondt, men bæsjen kommer ikke-men med termometeret så kommer det som regel. Men nå er jeg redd for at det kan være farlig, eller at han ikke skal klare å bæsje på egen hånd... Tenker at jeg ikke skal bruke det, men når han har det vondt ser jeg ingen annen utvei... Noen andre tips for å få ut bæsjen?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Hva spiser han da? hvis han har hard mage er det andre måter å hjelpe han på.
lille-snupp Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Har hatt samme problemet her i gården. Helsesøster sa at hvis snuppa plagdes veldig så måtte vi bare hjelpehenne, og hun blir visstnok ikke avhengig av det:) Og vips, etter en måned med hjelp, så satte hun igang å produsere bæsj igjen selv... Går alt fra 4-8 dager mellom hver gang, men hun fullammes så det er visst helt greit:) Har testa sviskesaft nå i det siste, når hun har plagdes som værst. Hun syntes den smakte skikkelig æsj, men blanda den ut med endel mm og ga henne på kveldsflaske (da ble det skikkelig namme-nam!!), og vips så kom det en overraskelse i bleia til frokost:D Lykke til, det går seg som oftest til etterhvert!
Sanna&Simen Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Hvis han har forstoppelse kan han få laktulose eller maltekstrakt. Hør med fastlegen din!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 hi igjen... Han får 2 porsjoner med grøt-og det er nok pga grøten det startet... Har prøvd 2 ulike typer, men er ikke det store utvalget på 4 mnd grøt. Han får og tillegg og litt pupp. Har startet med dette i samråd med hs pga liten vektøkning. Gir malt, svisker samt laktulose....men ingenting funker særlig... Noen som vet hvor mye sviskesaft han kan spise hver dag? Gir noen t-skjeer før hvert måltid, men kanskje han kan få mer av det?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Fant dette på lommelegen...: http://lommelegen.no/php/art.php?id=357835
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 du kan nok sikkert gi mer sviskesaft. hvor mye malt gir du?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 hi.. Jeg gir bare 1 ts malt til dagen (i den siste flasken før kvelden).Dette fordi jeg har hørt at for mye vil gi hard mage... Leste det på "lommelegen", kanksje jeg skal snakke med legen/hs hvis det ikke bedrer seg snart?!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 vi har også problemer med hard mage på småen :-( Hva er det dere gjør med termometeret som får dem til å bæsje egentlig?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 hi Jeg tar litt vaselin på og stapper det inni-akkurat som om du skal ta tempen på babyen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå