Gå til innhold

Skjønner ingenting jeg....


Gjest

Anbefalte innlegg

Legen min har visst en helt annen måte enn meg å regne uker på. Hun regner den uken etter mensstart som uke 0, også er det uke 1 osv...

Dvs at jeg som fikk siste mens 1 oktober (u. 40) er i 6. uke (nå i u. 46). Dette stemmer ikke med det jeg får opp på bim-sidene, der står det at jeg er i 7. uke (altså regner uke 40 som uke 1)! Det rare er at vi er alle (jeg, legen, og bim) enige om at terminen min er den 10 juli. Snåle greier! Regner hun bare 39 ukers svangerskap hun da?

 

ÅÅhhh. Blir så frustrert, også ble gubben oppgitt av at jeg ble frustrert (for ingenting) også ble jeg sint på han, fordi han syns jeg blir sint for ingenting også begynte jeg å grine ..... Bare litt hormonbombe ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, skjønner frustrasjonen din.

 

Det som er saken er at når du er 6 uker på vei, f.eks 6 uker og 3 dager, er du 6 fullgåtte uker og 3 dager på vei. Da har du begynt på din 7. uke.

 

Så alle har faktisk rett i denne situasjonen.

 

Jeg er nå 10 + 0, altså fullgåtte uker på vei, men har begynt på min 11. uke.

 

Forsto du dette? er ikke såå flink til å forklare, men håper du kanskje ble litt klokere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare en måte å snakke på. Legen din omtaler dine fullgåtte uker (det gjør min også, jeg kan være en dag unna f.eks 12 fullgåtte uker, likevel skriver han bare 11 uker), mens BiM og du teller den uken du holder på med, slik jeg også gjør. Prinsippet blir likevel det samme til syvende og sist, bare ikke bry deg om det, så lenge de vet selv hva du mener så er det det viktigste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha!

Det er sannelig ikke lett dette her, men nå tok jeg den!

(Tror hormonene får hodet mitt til å jobbe saktere!)

 

Da er jeg altså 6+5 også omtalt som "6 uker på veg" eller "i min 7. uke"

Får bare ha tunga rett i munnen! Var på min første kontroll i dag og det var kjekt! Legen klemte og sjekka, og alt så helt fint ut!

 

Som sagt, tusen takk for hjelpen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...