Gå til innhold

er lei av denne "kranglinga" her!!!!!!!!!!!!!!!!!


moaas

Anbefalte innlegg

det her var en kjempekos side da den ble starta...no er den værre enn det var til tider på 90+!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kan man ikke la de som vil bruke herbalife få bruke det og skryte så mye de vil av det,og de som bruker reductil få lov og de som bruker suppedietten????????

eg mener at hvis en ting fungerer godt for en og ikke det andre,så ikke sleng så mye negativt til de om det!!!!!!!

la hver og en passe på seg selv og det man gjør som funker for en,og heller være støtte og oppmuntre hverandre til å fortsette med den type diett man ønsker å bruke selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

det er jo opp til hver enkelt hva de vil gjøre med kroppen sin!!!!!!!!!!!!

eg har iallefall tenkt å være mere positiv og prøve å hoppe over det som er negativt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bare sånn til ettertanke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er så mye krangling her, men det er jo en slanke"debatt", så da må en da tåle at noen stiller spørsmål ved forskjellige kurer og er kritiske. Jeg har ingen problemer med at noen stiller spørsmål ved måten jeg slanker meg på.

Nei, så pass bør en tåle på en debattside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eg mener er at det er altfor mye negativt om ka hverenkelt ønsker å gjøre....syns det er for mye skittkasting....

ikke så gøy når flere av de her inne trenger oppmuntring,støtte og bli pushet litt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG;-) Men jeg må innrømme at jeg har eksplodert et par ganger... FInner meg ikke i at folk her inne blir beskyldt for ting de ikke har gjort... og at vi blir kalt uvitende idioter, og at vi ikke har peiling på saker og ting.....

Jeg måtte forsvare meg selv og andre her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en del uvitenhet ute å går når det gjelder helse og slanking. Kroppen har behov for næring fra alle næringsstoffene for å kunne fungere. Disse næringsstoffene er fett, karbohydrater og proteiner. samtidig så trenger den mat å jobbe med og ikke bare flytende føde. Når en slanker seg tilfører en kroppen mindre næring enn den trenger. Dette oppleves som en krise for kroppen. Og derfor er det viktig å gjøre dette på en mest mulig skånsom måte. Dette gjør en ved rett balanse mellom næringsstoffene. Derfor er jeg imot Fedon, suppekurer, piller og pulver og south beach osv.

Jeg har troen på vanlig sunn mat som vi er vant til å spise, men da i rett mengde. Mat som er enkel å lage og som resten av familien kan spise. Og det er noe en kan leve på resten av livet. For slanking handler ikke bae om mat, men også en holdningsendring. Det er mye følelser knyttet til mat og en må "lære" seg å spise for å leve og ikke leve for å spise. Sammen med økt aktivitet er et varert kosthold den beste og mest effektive måten på sikt å gå ned i vekt på.

Dersom dette blir oppfattet som kranglete beklager jeg. Det er viktig å tenke på at vi har bare en kropp og det er viktig å ta vare på den. Derfor kan jeg ikke rose og berømme noen som jeg mener driver rovdrift på kroppen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

no skal eg forklare min situasjon...

eg var nesten 50 kg overvektig..har prøvd ALT av dietter osv...til og med å spise lite og ofte...spise sundt....osv...uansett ka eg har gjort så har alt eg tar av meg kommet på igjen...eg har ingen forbrenning i kroppen....

for meg funker det ikke å spise ofte og lite...da går eg opp i vekt!!!!!!!!!!!!

eg fortalte om denne sykehusdietten til min fastlege og ho tok den opp med en ernæringsfysiolog,som mente det var helt greit for meg å bruke denne for å redusere på vekta mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!

uansett kordan man går ned i vekt,så er det knallhard jobbing,spesielt når man skal stabilisere seg!!!>!

derfor sjønner eg ikke koffør du har så problemer med å støtte oss som bruker denne dietten????????

du sier vi mishandler kroppen,men det gjør vel alle mennesker mere eller mindre???vi får jo i oss masse vitaminer og får i oss masse næring,selv om det ikke er brød vi spiser....

vi spiser kjøtt 2 ganger i uka,potet 1 gang,ris 1 gang,og ellers masse frukt og grønnsaker...eg går ikke og er sulten og føler at eg sulter meg!!!!!!!

det eg vil fram til er at eg bruker denne dietten for å skal greie å overleve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

det er knalltungt å være så mye overvektig...både fysisk og psykisk!!!!!

man kan få mange andre plager i tillegg til overvekten som ikke er bra,bla,sukkersyke,høyt blodtrykk,tarmforstyrrelser osv...

så derfor mener eg at hvis man ikke kan støtte hverandre og hvis man er så imot at andre bruker andre dietter og vektreduserende midler,så bør man rett og slett tie stille!!!!!!!!

vi trenger ikke negative kommentarer her og...det får vi nok mange plasser i hverdagen...tenk litt før vi snakker nedsettende om andres måte å gå ned i vekt på!!!!!!!!!!!!!!!!

sånn...no er debatten over for min del,for no har eg virkelig prøvd å si ka eg føler iallefall......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om moaas her. Jeg tror at jeg og mange overvektige med meg kan veldig mye om kosthold og ernæring. Tror ikke det er der problemet ligger.

Hvordan vi velger å gjøre det må jo være opp til hver og en.

Når vi har så mange kilo å bære på vil nesten uansett hva man gjør innenfor rimelighetens grense være positivt så lenge man går ned i vekt. Om det er reductil, herbalife, suppediett, Fedon, GR eller andre måter får være opp til hver enkelt å finne ut av. Det som er rett for meg er kanskje helt feil for deg.

Klart vi kan ha debatter, det er jo bare sunt. Men enig i at vi kan holde det på et saklig nivå.

God helg til alle sammen!

 

Hilsen en som akkurat har spist en bolle med is, og burde stå i skammekroken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem som har vært usaklig, det er ihvertfall ikke meg. Jeg bare synes det er synd på spesielt folk på suppedietten å leve så strengt og er dette noe en må leve på resten av livet for å holde vekta? skjønner at dette med vekt er veldi følsomt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er siktet til deg i det hele tatt "alle nick er jo opptatt".

Det er et par andre bedrevitere her som reklamerer og forkynner om visse ting, samtidig som de kaller oss andre uvitende, og dårlige til kjennskap av sunn mat.... samt en masse andre saker.

Og for min del har jeg eksplodert av å bli snakket til på den måten, og at det er etter min mening forkynning i stooor skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...