Gå til innhold

Trenger tips til allt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herman dier hele tiden, vil kun sove oppå meg og han er 6 uker foresten.

Hvordan øker jeg tiden mellom ammingen, og hvordan skal jeg venne han til å sove andre steder enn oppå meg.

Ps vi prøvde å gi han 1 dl mme i går kveld. Gav han det rett etter amming, han drakk alt og var rolig i 15 min og ville ha pupp igjen. Sov ikke noe bedre i natt. Vi har prøvd dette før også med samme resultat.

Jeg har et matvrak som er livredd for å ikke være nær mammaen sin.....gi meg noen tips til å få dette til. Blir spist opp!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta et lite teppe eller klut å lage mammalukt på det, på den måten kan du kanskje klare å legge han fra deg litt. Legg teppet inntil ansiktet hans slik at han lukter deg :o)

Bruker han smokk? Høres ut som gutten din kan ha økt sugebehov da ettersom han ville ha mer pupp etter amming og mme...Kanskje det kan hjelpe??

Du kan jo pumpe deg og la mannen din gi litt på flaske , slik at han etterhvert skjønner at han kan få mat av pappa og.

Jeg tror også det er smart og ikke ha senga med han i rett ved siden av deg om natten, fordi han lukter melka med en gang. Ei venninne av meg hadde samme problemet, og etter at de flyttet vugga til beinenden har alt blitt mye bedre. Om kvelden går pappan og legger henne også, det funker bedre.

Er ikke så greit å vite hva som hjelper, man jo nesten prøve seg fram:o)

Lykke til:o)

Skrevet

takk skal prøve å ligge på skinnet hans i natt så det lukter av meg, og så skal jeg ta en t-skjorte og legge sammen med han.

Skrevet

hmm, sikker på at det ikke er best å gi han den nærheten og puppingen, siden han fortsatt er så liten? Forstår du blir lei, for all del, men sannsynligvis vil dette gi seg om ikke så mange ukene av seg selv. Slik var det her i gården iallefall, vi hadde det akkurat likt, men plutselig ville han ikke sove oppå meg mer, og det gikk lenger mellom puppingen. Tror det var rundt 2/3 mnd.

Hva med å kjøpe en bæreslynge? Så får du gjort mer av andre ting, og minsten blir fornøyd.

Skrevet

gutten min sov oppå meg i nesten 2 mnd tror jeg.... ikke stress.. de trenger nærheten.. kos deg.. jeg savner det nå at han gjorde det... da han var ca 2 mnd la jeg han i egen seng og det funka fint... da han var 5 mnd putta jeg han på eget rom... jeg var veldig redd for at han ikke skulle klare å sove alene.. men det er ikke noe problem.. min og spiste ofte.. ca hver 2-3 time på natta.. men det er bare for en periode... husk det.. Bare for en priode.... noe en må regne med når en har små... ;o)

Skrevet

prøvd med smukk forresten.. kan være sugebehovet...

Skrevet

mamma`n te mini`n

du skønner det var det jeg trodde med førstemann, men så fortsatte han i nesten 2 år. Det går bare ikke denne gangen. Tror det er noe jeg gjør med de.....derfor må jeg finne på noe nytt å gjøre. Øver med smokk hver dag.

Skrevet

ok.. ja alle barn er forskjellig, så selv om det gikk greit med min så.. men er jo ikke sikkert det blir likedann med nr 2?? trenger ikke være like de heller...? men skjønner at du ikke vil fortsette med det da.. har dessverre ingen gode tips... men lykke til... ;o)

Skrevet

Mme er ikke nødvendigvis løsningen for å få dem til å sove bedre, for oss vikret det snarere tvert i mot.

Jeg har innsett at mine babyer kommer med borrelås, og er festet til meg de første tre-fire månedene. Sånn er det bare, og jeg har måttet ta konsekvensene av det. Bærer babyen i sjal, ammer nøyaktig når hun vil ha og er etter forholdene lykkelig med det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...