Gå til innhold

Hvordan bli like gode foreldre som sine egne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd for ikke å bli like gode foreldre som jeg selv hadde! Vil så gjerne skape den atmosfæren i hjemmet som jeg selv husker som barn. Noen andre med tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo ett godt utgangspunkt da... viljen til å skape ett godt hjem!

Du blir nok minst like god som dine egne foreldre.

Her er det motsatt.. skal gjøre alt for ikke å bli en like dårlig mor som min mor var....

Skrevet

Jeg tror at hvis du er REDD for å ikke klare det, så har du ingenting å frykte, da vil du gjøre så godt du kan. Det er fint hvis foreldre er gode forbilder. Men det kan jo aldri bli helt likt, fordi du er ikke moren din, du har vokst opp i en annen tid enn henne og barnet vokser opp i en annen tid enn du gjorde.

Jeg tenker at det er noen ting jeg vil gjøre likt foreldrene mine, jeg husker f.eks en del episoder hvor jeg nå er imponert over hvordan de taklet saker og ting. men på andre områder vil jeg gjøre ting annerledes - innser også at noe var feil i det de gjorde. Så kommer jeg selvfølgelig til å gjøre feil selv også. men så lenge en er bevisst på og reflekterer over disse tingene så har en allerede kommet langt på vei. For hver generasjon er det mulig å forbedre det som en syns egen foreldre gjorde galt. men man vil ofte høres ut som og gjøre likt som moren sin uten at en er det bevisst, elller kanskje man bare registrerer det uten at det var med hensikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...