Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 29 i dag, og igår kjentes det ut som om jeg plutselig har en kokosnøtt mellom bena. Det gikk tregt å løpe til toget, og jeg holder ikke følge med kollegaene mine idag.. Det går litt saktere, liksom :)

har født to ganger tidligere, men husker INGENTING... Vi var på 3D ul 6/11,. og da lå hun på tvers.. Kan hun ha snudd seg ned de siste par dagene? Hun er også noe roligere enn hun har vært de to siste mnd...

på forhånd takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

NOEN må jo vite NOE?? evnt ha erfaringer / ha lest noe/ hørt noe etc..

Skrevet

Eg kan ikkje svare sikkert, for eg er ikkje akkurat verken lege eller jordmor, men hodet kan i alle fall feste seg i veke 29! Det er veldig individuelt, men eg trur jordmora mi snakka om at frå veke 27 eller 28 kan det feste seg, men at det heller ikkje treng kome heilt ned i bekkenet og feste seg før rett rundt termin - altså veeeeldig forskjellig. Meir veit ikkje eg...får uansett håpe babyen din har snudd seg nedover (treng ikkje ha festa seg endå likevel, er visst mest vanleg at det festar seg seint hos fleirgangsfødande har eg høyrt)!

Lykke til!

Skrevet

takk..

Jeg har ikke vært hos jordmor enda- og jeg var hos lege for halvannen mnd siden, og da var ikke disse tankene i hodet akkurat... Skal dit på mandag :)

Skrevet

bebien din fester seg nok ikke før fødsel. det er ikke vanlig når du har født 2 ganger før.. klem

Skrevet

Lurer også på dette er 29+3 i dag og føler plutselig ikke alt er like enkelt lenger vanskelig og bøye seg de 2 siste dagene akkurat som om det ligger noe "i veien" når jeg skal bøye med ned mot gulvet,så har det vært litt sårt/ømt de siste dagene stikker litt når jeg bøyer og reiser meg. Da jeg var på 3D ul i uke 27+2 sa han at hodet lå ned mot skjede utgangen så han viste veien ut,men sa ikke noe om at hodet hadde festet seg...,skjønner ikke helt dette,når hodet har festet seg kan det da ikke snu seg igjen,sitter hodet "fast" der frem til fødselen da? Føler jeg har begynt og vagge de 2 siste dagene fordi det er et eller annet som sitter i veien for at jeg skal gå normalt.

Skrevet

Hele magen har liksom "forsvunnet" sydover :) Det er ikke så harde spark opp mot mellomgulvet lengre, og jeg puster lettere..

Hele ungen ser ut til å ha endret stilling TOTALT...

Men hun kan vel ha "forsvunnet"nedover selv om hodet ikke fester seg?? "skvetter" hun opp igjen??

Skrevet

Jeg er i uke 32 og min har festet seg nå... jeg er 3 gangs fødende. Ble litt sjokka jeg.. har også hørt at det ofte ikke fester seg før fødslen på fleregangs fødene.. men der tar de feil ;O)

Men merker ikke noe annet enn at sparkene er oppe og babyen er blitt litt roligere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...