Beama Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Mener å huske at de burde være over året før de fikk sitrus. Men dytter for dere jeg og håper at noen andre har ett mer presist svar...
<3 Adrian <3 Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Stemmer nok det Beama, man skal ikke gi sitrus frukter til barn under ett år...
tusseberta Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 uff, jeg har vært veldig nøye på dette igrunn, her har det vært morsmelk og nå grøt(8 mnd) og litt smaksprøver på frukt og grønnsaker, men ante ikke at sitrusfrukter var fy fy så lenge som til ett år! Vesla fikk nemlig litt saft fra mandarin her om dagen. Noen som vet hvorfor de ikke skal få?(surt for magen, allergi?)
3godklumper Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 I England gir de appelsinjuice istedenfor sviskesaft mot hard mave. Det er jo en indikasjon på at det er for syrlig for magen. Der sier de at svisker er tabu - for sterkt for magen. Så det blir vel som en slags medisin.. Er tross alt femti millioner mennesker der, må være greit med litt da, tenker jeg (som medisin, altså)....Lever de :-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 hmmm,jeg fullammer og har fullstendig kick på mandariner for tiden. Gummler og gumler... Det er ikke skadelig i kombinasjon med amming vel? (Kanskje dumt spørsmål,men men...) Spiser gjerne 10-12 om dagen altså... Amme-pica? Ny ting? ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå