Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herman er blit stor. Går opp ca 300g i uken. Hvor store er deres babyer og hvor mye legger de på seg i uken og hor ofte ammer du?

Jeg ammer nesten hele tiden, prøver å tøye det til 2 timer i mellom, men......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håkon gikk opp 300g i uken de to første ukene(fra 3020 g til 3660 g). I forrige uke var vi på 6-ukers kontroll. Da var han 4610 g. Det skulle vel bli sånn ca 250 g i uka. Ammer 6 ganger i døgnet. 5 ganger på dagen og en gang på natta.

Skrevet

jeg vil også amme sånn, hvordan får du det til....hvordan er dagen din krølle fikk håkon 25/9

Skrevet

Hei, Fertila, vet ikke om du husker meg fra BiM men nå er i hvert fall jeg også over på DiB etter en kjempefin fødsel. Maja er 11 dager gammel, og så langt henger hun i puppen hele tida. Vet ennå ikke noe om hvor mye hun har lagt på seg, men lurer på noe annet. Husker du klaget din nød over at du ikke hadde gått ned noe særlig etter fødselen, og lurer på om dette har bedret seg nå? Maja var 3,740 tung da hun kom, og når jeg veide meg 5 dager etter fødselen hadde jeg gått ned 3 kilo. Er det mulig? Veide meg i dag, og nå er det 6-7 kilo tilsammen, men har fortsatt over ti kilo igjen. Trodde jo jeg MINST skulle rase ned 10-12 kilo på sykehuset, sånn som "alle andre" :(

Måtte dere forresten bytte blod, eller holdt det med lyskasse? (har ikke vært så aktiv verken på BiM eller DiB de siste ukene, er ikke oppdatert) Slet selv med en gjenstridig gulsott med førstemann, slapp heldigvis unna med nummer to.

Nei, minien vræler i kurven sin, er jo hele 45 minutter siden forrige pupp så hun må jo være døden nær av sult, he he.

Skrevet

min var 6100 på 6-ukerskontrollen, og på 3mnd kontrollen var han nesten 8 kg!!Stor gutt!

Jeg ammer ca hver tredje time dag som natt. Sover han veldg godt kan det gå lenger tid.Innimellom vil han ammes oftere, kan være økedøgn eller at han ikke ble ordentlig mett forrige gang - -hender jo at han sovner ved puppen.....

Skrevet

Vår dag starter en gang mellom 07.30 og 08.30. Da våkner Håkon og vil ha pupp. Patter i 20-30 min. Så blir det litt stell og kos. Mellom 1-1,5 time senere begynner han å sutre, og da er det sovetid i vogna. Han våkner litt innimellom og sutrer, men putter sutten inn og så sover han 3-4 timer. Ny pupp mellom 13 og 14. Igjen våken mellom 1 og 2 timer før han sovner. Ut over ettermiddagen og kvelden sover han 2-3 timer og får pupp når han er våken. Siste måltid for kvelden mellom 21 og 22. Legger seg i senga og sover til ca 4. Pupp og sover videre til vi starter ny dag.

I starten ville han ha pupp hele tiden, men så fant vi ut at han egentlig ikke var sulten, bare suttelysten. Etter vi stappet proppen i, sover han søtt og er sulten hver gang han kommer til puppen.

Hvordan er din dag da?

Skrevet

lillemann er 2,5 mnd veier 6670g og har gått opp 3310g siden fødsel, altså ca 300g i uka. Ammer annehver time hele dagen, og så sover han fra kl 21-06, ammes og sover til ca kl 9. Sover ellers lite på dagtid.

Skrevet

Sunniva- og Majamamma

har fortsatt ikke gått ned noe særlig, virker som om kiloene sitter fast. Så jeg har igjen ca 10 kilo. har bare gått ned 8kg på 6 uker. Så nå starter slankingen.

Vi slapp å skifte blod. Gav tillegg noen dager og da bedret verdiene seg, sammen med lyskassa. Er mitt blod som er årsaken, så da kan mm gjøre det verre. Ammer igjen nå =)

Gratulerer med snuppa =)

Skrevet

krølle fikk Håkon 25/9

ser av din dag at vi mangler litt rutiner her.....ammer hele tiden, han vil aldri sove. Vel han sovner på meg, men vil ikke ligge noe annet sted. Jeg jobber hardt for at han skal ta smokk. Nå klarer han å sutte på den i kanskje 1 min før den detter ut. Tror egentlig kanskje at han ikke er sulten hele tiden, men bruker puppen som trøst og sovemedisin.

Har oppdaget at hvis jeg putter han i bæresele og støvsuger og gjør husrent kan han klare seg lenge uten mat.

Setter i gang med rutiner på tider og sånn i dag...så får jeg se hvordan det går.

Skrevet

Halla-

Ja, du vet jo (nesten) alt om Tiril. Hun legger på seg 500 gram i uka, veide 6 kilo på 6-ukers-kontrollen og veide 8 kilo for to uker siden. Hun er 3 mnd på søndag og vi skal på kontroll med henne neste fredag. Jeg trodde liksom hun skulle stagnere litt i vektoppgang, men neida. Hun bare vokser og vokser. *flire*

Klumpen våkner mellom 6 og 7 om morgenen. Da ligger hun og spreller og roper og promper litt for seg selv i dobbeltsenga mens jeg spiser lynkjapp frokost og drikker lynkjapp kaffe.

Så begynner hun å skrike etter meg, og da henter jeg henne for morgenstell. Så skifter vi fra pysj til ullundertøy, fyrer opp i ovnen, trekker fra gardinene og slipper inn litt lys (hvis det har rukket å bli lyst). Så ligger hun litt i vippestolen sin eller under babygymmen mens jeg sminker meg veldig fort. Så vil hun ha litt mat og søvn, vi tusler en tur, hun vil ha mer mat, vi lager middag, venter på at gubbe skal komme hjem fra jobb, mer mating, bad, pysj, pupp, nattasang.

Det var dagen vår. :)

Skrevet

Ingen grunn til å "tøye" mellomrommet mellom ammingene, det regulerer seg selv. Jeg har alltid ammet mine så mye de har hatt lyst på og har til gjengjeld fått veldig rolige fornøyde babyer og ammerytmen har regulert seg helt av seg selv etterhvert.

Minsten var blitt 7630g da han var 8 uker og hadde da i gj.snitt lagt på seg 375 g i uka siden fødselen. Babyer som fullammes kan rett og slett ikke legge på seg for mye.

Skrevet

asterixa

jeg har en 3 åring han ammet jeg kontinuerlig hele tiden i nesten 2 år, så jeg har begynt å lure på om det er noe jeg gjør feil og at det ikke er babyene mine som er sånn. Kanskje jeg putter puppen inn for fort når de klynker.

Skrevet

Mine får også pupp så mye de vil. Ser ikke på det som noe problem. Har du fullammet til 2 år siden du har ammet hele tiden?

Skrevet

Oi! stor gutt :o) lillesnuppa vårs er bare 5kg nå og hun er 10uker...

kom 4 uker før tia da, og var 2,6 :) stor forskjell på disse bebbisene...

jeg er begynt å suse ned i vekt nå etter hun ble 2mnd, fullammer..

Skrevet

Ammer forresten hver 2.5-3.5time hele døgnet:)

Skrevet

asterixa

gud nei, startet med grøt likefør han ble 6 mnd, men han ville ha pupp hele tiden for det. var ikke noe problem da, problemet nå er at jeg har ansvaret for 2 barn. baby og 3 åring...går ikke like greit å sitte konstant å amme da.

Skrevet

Ok, jeg har alltid kunnet amme overalt og i alle stillinger, mens jeg står og går osv, så amming veldig ofte har aldri bydd på problemer for min del. (Ammer f.eks akkurat nå mens jeg skriver dette også. ;-) ) Tror for min del barn har bare godt av fri tilgang til puppen. Og så synes jeg det er veldig praktisk å ha mat og effektiv trøst tilgjengelig uansett hvor vi er. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...