Gå til innhold

Når åpner barnehagen deres?

Anbefalte innlegg

Vi har barnehage som åpner 07:30, men dette er totalt kræsj med meg og sambos arbeidstid. Jeg begynner på jobb 07:30 og sambo kl.07. Jeg har ikke lappen, så er avhengi at kollektiv transport til jobb, og dermed kommer jeg alltid for sent.

Har fått lov til å levere han ti minutter før vanlig åpningstid for å komme minst mulig for sent, men likevell er jeg ikke på jobb før 07:50. Har spurt om å få levere han kl.07 men det ble for tidlig svarte styreren. (Er familiebarnehage)

Er ellers strålende fornøyd, og føler dette er en kjempegod og trygg barnehage for gutten min. Har veldig lite lyst å rive han fra de han nå kjenner og trives med, men dette er såpass stort problem for oss at vi vurderer å bytte til neste år....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7124344-n%C3%A5r-%C3%A5pner-barnehagen-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! Jeg forstår selvsagt problemet, MEN,,,,må si at bhg din er utrolig fleksibel som lar dere levere før den åpner. Du kan selvsagt ikke levere kl syv når den åpner halv åtte. En kan ikke handle i en butikk en halv time før den åpner heller...Har en fått barn må en ta konsekvensen av dette... dette høres kanskje litt "ovenfraogned" og ned ut, men sånn er det! Du kan vel gjøre en avtale med arbeidsgiver? Og du og din samboer kan vel levere forskjellige dager slik at du "bare " kommer forsent noen ganger i uken? Har du en jobb du må møte halv åtte i, må du kanskje vurdere å jobbe noe redusert, feks 80% stilling? De kommunale bhg åpner syv, men å få plass der...Lykke til!

Jeg jobbet i familiebarnehage før, den var åpen 7-17...

Kan du ikke ta opp dette på et foreldremøte en gang? Hvis det er en familiebarnehage så er vel dere en slags ''deleiere'' av barnehagen? Du kan jo se om det kanskje er flertall blandt foreldrene for å åpne tidligere, så kan dere be om å få saken sett på i et styremøte eller noe sånt??

Vår barnehage er veldig fleksible og åpner kl. 06.30 fordi det er så mange av foreldrene som begynner på jobb kl. 07.00.

Snakk med foreldreutvalget i barnehagen og få de til å ta det opp med ledelsen. Kanskje er det flere enn du tror som har samme problem!

Barna mine går i 2 forskjellige barnehager. Den ene åpner 07.15 og en andre 07.30.

Når sambo skal levere barna krasjer det noen ganger, men han har snakket med arbeidgiveren sin og ordnet en løsning på det.

Søsteren min kommer en halvtime for sent hver gang hun jobber tidlig. Hun har fått "godkjent" at hun ikke begynner for 08.00 (hun begynner egentlig kl.07.30) siden barnehagen til datteren ikke åpner før 07.30. Barnet går i familiebarnehage og søsteren min jobber i kommunen.

Har du snakket med arbeidsplassen din da? Kan jo hende dere også finner en løsning. Evt jobbe en halvtime lengre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...