Gå til innhold

hva lid\gger dere på i blodprosent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ligger på 8,2 og er 13+5 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør se til å få i deg jerntabletter jo før jo bedre! Du bør også få tatt blodprøver med tanke på vitaminer og stofskifte siden du har så lav blodprosent. (Ikke ta tabletter før du tar blodprøve da dette kan gi falsk høy verdi)

Jeg har selv hatt 8,5 og har ikke hatt det bra. Spiser nå Prevent med jern, folsyre og C-vitamin. I tillegg tar jeg B12 injeksjoner. Har nå kommet meg opp i 10,0 i Hb og håper på fortsatt stigning. Føler meg litt bedre enn bare for noen dager siden. Er nå 22 uker på vei!

Skrevet

trur min er på 13 jeg..Er visst veldig bra.Men godt på jern tab.frem til nå.. Er 21+0 idag

Skrevet

Var på 11.6 nå på onsdag; litt lavere enn tidligere prøver. Er i 28. uke, og i følge jordmor var blodprosenten på det laveste rundt denne tida.

Skrevet

Normalt vil man falle i blodprosentnivå under graviditeten, men Hb på 8,2 er nok noe i det minste laget ettersom du ikke er lenger på vei enn du er i graviditeten. I tillegg til Hb er det også viktig å sjekke ferritin-nivået i blodet, som har med jernlagre å gjøre. Hør med legen din vedrørende oppstart med jerntbl, det kan nok være ønskelig at du stiger litt i Hb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...