lærer Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jenta mi er snart 4 mnd, og hverken samboer eller jeg har søsken. I tillegg er det kun mine foreldre som bor her. De er godt oppe i årene, og jeg vil ikke slite dem ut. Lurer på om jeg skal finne en kjekk jente på 16-17 år som kan sitte litt barnevakt. Er det noen som har erfaring med det? Hvor mye betaler dere i så fall pr time?
Gjest Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Har god erfaring med ung barnevakt =) jeg bruker søs som barnevakt for 3 åringen...hun er ung (26 år) og jeg betaler med en flaske vin......
Hidjey Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Jeg satt myyyyye barnevakt på den alderen der selv, synes det var så greit for da fikk jeg gjort leksene mine som jeg aldri gadd gjøre ellers Fikk gjerne type 300 for en kveld, men det er jo en stund siden da..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 søsteren din er jo ikke ung... hun er jo like gammel som meg...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 jeg satt også masse barnevakt da jeg var yngre.. da jeg var rundt 13 år så fikk jeg 20kr timen+ mat og sånn da jeg var 16 år så var gjerne ei vennine med og vi fikk pizza (gjerne en grandiosa..var like glad for det) popkorn, brus og kanskje litt snop og en film.. + 200 kr for jobben (ikke så mye jobb akkurat, barna sov jo! så sov vi over, og foreldrene var kommet hjem en gang på natta...en helt suuper måte å tilbringe lørdagskvelden da jeg var mindre! Huset for oss selv og greier;)
Blomman Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 barnepika vår er 15 og har passet dem fra hun var 12. Hun får 50 kr timen for å passe alle tre....... Snakket med foreldrene fhennes før første gang og visste og at hun hadde passet barn før. Hun er voksen for alderen og veldig ansvarsfull - ikke hvike som helst 12 åring får passe mine unger. Frivillighetssentraler har ofte barnebvaktkurs slik at de får bevis for godkjenning ettepå.
belli72 Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Synes det kommer an på alderen til barnet. Selv har jeg en femten år gammel jente til å hjelpe til av og til. Hun kan hente de store barna på skolen og i barnehagen, og hun kan sitte barnevakt om kveldene eller leke med dem i hagen. Men, jeg lot henne ikke passe minstemann før han var to år. Er liksom ikke konf med at unge jenter skifter bleier, har dem på stellebordet osv....
Mathoka Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Jeg var 11 år da jeg begynte å være barnevakt, men tror ikke alderen er så viktig, heller hvor ansvarsfull man er...Jeg fikk da 50 kr timen +mat og var veldig fornøyd med det...et annet sted fikk jeg 10 kr timen, og ble utnytta deluxe, men turde ikke si ifra...
Gjest Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 hehe...............så da mener du at du er gammel?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 Nei men jeg er tobarnsmor, samboer på 5.året- føler meg ikke ung. hvis jeg hadde hatt en 26 åring som barnevakt hadde jeg syntes det var supert.- med andre ord en voksen. unge jenter da tenker jeg 13 -14 + + år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå