Gå til innhold

løfter dere tung ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke farlig å løfte tung mot slutten av svangerskapet??? sikkert mange av dere har liten barn hjemme .hva gjør dere da?? er ikke skadelig for bebisen i magen å løfte 14 -15 kilo????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 13 måneder gammel jente hjemme som jeg løfter på dagen lang. Er 31 uker på vei.

Jeg tror ikke det er farlig for babyen i magen å løfte tungt, det er vel heller hos det går ut over.

Kan vel kanskje føre til økte bekken og rygg plager. Heldigvis er ikke jeg plaget med noen av delene:)

Skrevet

Blir jo automatisk tunge løft med små unger hjemme, det er ikke farlig det, men det er lurt å huske å løfte riktig!

Skrevet

Jeg har en datter på 1 1/2 som har svak CP, og kan derfor ikke gå enda, men hun er jo like tung som andre barn på 1 1/2 år. Merker at det blir alt for mye løfting om dagen, og ryggen holder seg så vidt sammen, det samme gjelder bekkenet. Vanligvis har jeg en mann som tar de fleste løftene og leverer og henter i barnehagen, men den siste uken har både han og datteren vår ligget rett ut med sykdom, så da har det blitt litt for mye på meg...

Nå er det heldigvis bare 11 dager igjen til babyen i magen skal ut, og da blir det kanskje litt lettere. Et ks-sår bedrenser løftingen, så da MÅ jeg ha hjelp.

Lykke til videre jenter, og pass på rygg og bekken!

Skrevet

Løfter også jenta mi på 18 mnd. Tror nok ikke det er farlig så lenge du klarer det - men det er nok greit å "spare" seg litt dersom man har mulighet, særlig hvis man har problemer med bekkenet. Hvis hun våkner om natta må pent far gå og se til henne... :-)

Skrevet

Jeg er ikke redd for å løfte pga babyen, mer bekymret for at ryggen min skal få seg en knekk.. Men løfter likevel da.. Var så lei av å se på sommerdekkene som har lagt en god stund i bilen nå, så lempet dem inn i boden igår. Var tungt, men ryggen holdt. Sønnnen min er 4 1/2 og blir løftet en gang i blandt og.

Skrevet

Jeg bærer nok en del på dattern min på 11 kg ja.. Men det er nok ikke farlig for babyen at du løfter, men det er større fare for at moren kan skade rygg og bekken når man er gravid.

Man tåler å løfte det man er vant til å løfte på tror jeg, men man behøver vel ikke drive og løfte mer og tyngre enn man må..

Skrevet

Det kommer vel an på hva man er vant med. Men en liten hjemme så blir det automatisk endel løfting, så da er jo kroppen vant til det. Men at det er farlig for babyen i magen, tror jeg ikke, er vel heller din egen kropp det går utover, f.eks vond rygg osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...