propella Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 I dag gikk det ikke lenger, jeg måtte ringe jobben og si at jeg var syk. Vi driver og flytter om dagen, så det er litt ekstra å gjøre her hjemme. Sov 3 timer i natt og da klokka ringte sa min kjære at nå var det nok - jeg kunne ikke dra på jobben når jeg er så sliten. Da han sa det var det akkurat som om en boble sprakk og tårene fosset. Det er første gangen jeg tar ut egenmelding. Vi har rett på 12 dager i løpet av ett kalender år, men regnes de i tredagers-bolker. Nå når jeg har sykmeldt med på fredag, har jeg da brukt opp tre av de 12 dagene. Hvis jeg er dårlig på mandag og tirsdag, gjelder det som dag to og tre, eller begynner jeg da på en ny tredagers-bolk. Skjønner dere hva jeg lurer på, var inegn mester på formuleringen her.... Har jo fått noen signaler fra kroppen at det er tungt å jobbe 100% nå. Har forsovet meg 2 ganger på en drøy uke, noe jeg aldri har gjort før. Ikke gått av toget på riktig stasjon, selvom jeg er lys våken. Blødde neseblod to dager på rad før forrige helg og er blitt et surrehue. Har fått hastetime hos legen på tirsdag, kun 10 min. Så får vi se hva hun sier.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Jeg tror at man bruker opp hele egenmeldingsperioden når man er borte på en fredag, dag gjelder lørdag og søndag som dag 2 og 3. Det betyr vel egentlig at du må ha sykemelding fra mandag. Man kan ikke bruke flere egenmeldinger på rad. Men her er de fleste arbeidsgivere ganske fleksible. Det høres ut som om du trenger en sykemelding for å komme deg litt ovenpå, det får du helt sikkert av legen på tirsdag. En delvis sykmelding kan hjelpe masse på formen når man er så sliten. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Syns hun bør sykemelde deg jeg. Vet ikke hvor langt du er på vei, men legen din kunne jo hvertfall sykemelde deg for en periode så du fikk innhenta deg litt. Kjennte meg så igjen når jeg leste innlegget ditt.. Flytting, jobbing, frustrasjon, kroppen som er tyngre.. Jeg hadde endel egenmeldinger selv.. hvertfall 5 stk. Er faktisk ikke sikker på hvordan de behandler disse egenmeldingene lengre. Men tror du kan ta det med ro, for det er ikke verre enn at legen din hadde skrevet en bekreftelse på hvorfor du hadde hatt så mange egenmeldinger, om du brukte opp kvota.. Nei, lytt til kroppen din Tonje! Kroppen sier ifra at du må roe litt ned nå.. og det skal du ta alvorlig.. si det som det er til legen din.. sikker på at hun forstår:) Lykke til! Og kose deg i helgen!!
Angelas_Baby Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 siden du brukte egenmelding i dag, vil den gå til søndag. fre-lør-søn. Det er et idiotisk system.... Men skal du være borte på mandag og utover må du ha sykemelding av lege. Da kan han tilbakeskrive den, slik at det ikke går av egenmeldingene dine. Hadde jeg vært deg, hadde jeg blitt hjemme på mandag og tirsdag også, så får du uansett sykemelding på tirsdag av legen.
xenapus Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Husk at du har krav på en flyttedag også.... og 3 om du flytter ut av kommunen ti en annen tror jeg... <--litt usikker på den! Men 1 flyttedag har alle krav på ;-) det må også være minst 14 dager mellom to 3-dagers.....
___ Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Legen har ikke lov til å skrive tilbake sykmeldinger. Eneste mulighet for det er om du tar kontakt i dag og legen ikke rekker å se på deg før på mandag. Tror noen leger tilbakedaterer selv om det ikke er lov, men de skal ikke gjøre det. Synes du skal se ann formen din på mandag jeg. er du i fin form går du på jobb, er du ikke det går du til legen og ber om sykmelding. Ofte hjelper det veldig godt med 20% for eksempel. Da kan du ta en dag fri i uka. Hvis du blir utslitt av å være på jobb forde du er gravid får du sikkert en delevis sykmelding. Hvis du er sliten forde du driver og flytter og andre private ting er jeg ikke så sikker. Lykke til. Håper du føler deg bedre på mandag.
propella Skrevet 17. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2006 Jeg har tatt ut en flyttedag, og jeg flytter ut av kommunen. Jobber i Bærum kommune, bor i Oslo og flytter til Rælingen. Har også hørt at man har rett på to flyttedager hvis du bytter kommune, men fant ingenting om det i retningslinjene for permisjoner på jobben. Jeg er nå i uke 31 og jobber 100%, 50% kveld og 50%. Begynte i denne jobben i august, så det har vært viktig for meg å vise at jeg duger selvom jeg er gravid. Det som er tungt er å jobbe kveldene, spesielt når jeg slutter kl 23 på kvelden og skal være tilbake på jobb kl 7. Får ingen jevn døgnrytme av det og nå har det begynt å bli vanskelig å sove om natta. Må jo opp for å tisse og det er ikke så lett å finne gode ovestillinger lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå