lærer Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jenta mi er veldig sår i hudfoldene i halsen; har nesten blitt små blemmer. Jeg tørker henne godt etter hun har badet, og smører med fuktighetskrem når hun er tørr. Men ingenting hjelper. Noen tips?
Gjest Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Svarte akkurat på en tråd om talkum, og anbefaler det samme her: Prøv potetmel etter hver vask/bad. Pass på å tørke vekk melk ol, hvis hun søler. Det samler seg som regel i halsfolden. Blir bedre når hun blir litt større, slipper mer luft til når hun blir litt mer bevegelig. Blir hun så sår at det sprekker, bruk Bacymisin-pulver. Kjempeeffektivt!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 jeg hadde samme problemet...jeg begynte med litt pudder og da ble det MYE bedre. Med krem blir det bare mer fuktig, og jeg synes ihvertfall det gjorde det bare verre.Nå trenger jeg ikke bruke pudder lengre heller, ligger mer på magen og holder hodet oppe nå, og da blir det ikke så klamt under der.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Vi strevde lenge med dette med vesla vår, vi pudra, vaska å tørka, men det ble ikke bedre. Viste seg til slutt at det var sopp, noen dager med kanesten og hun var helt fin i gjenn. Hun er foresten 3 1/2 mnd og vi strevde med halsen hennes i ca 2 mndr.
**** minsten min ***** Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Jeg smurte på zinksalve om natten når han sov, og vasket vekk om morgenen etter. Funket kjempebra! Pudder ble bare klumpette og han ble enda mere sår...
Silverpilen Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Min hadde også slik, la seg nesten litt puss i hudfolden.... Tørket han godt etter bad og vask og smurte litt jordnøtt olje på, da forsvant det nesten med en gang.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Har det samme problemet med min datter. Har brukt sinksalve, men syns den blir seig å vaske bort dagen etter. Har begynt å bruke en krem som jeg kjøper på apoteket, er litt sink iden også, men den trekker mye bedre inn i huden. A-Derma irritated skins (hvit tube med blå skrift) Funker veldig bra på såre stumper også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå