Gå til innhold

hvordan er adhd-barn som babyer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare tale fra egen erfaringer :)

Han var et urolig barn, lå ikke på gulvet alene mer en to sekunder så var han ferdig. "rastløs" og "utålmodig", kan jeg kanskje kalle det.

Søvnen var det så som så med, han trengte ikke så mye søvn, og det tok tid med innsovningen.

Skrevet

Frøkna vår var veldig urolig å fulgte med på absolut alt. Sov lite og var mye missfornøyd.

Ville ha mat minst 1 gang hver andre time, etter hvert som hun ble litt større kunne hun aldri sitte i ro på fanget, ville aldri kose, og kunne ikke leke med en ting i mer en, tja 10 sek!

Det er i hvertfall det jeg husker i farta.:o)

Skrevet

Han var veldig urolig.

Ville ikke sove,sov sin første hele natt da han var 2 år.

Veldig tidlig motorisk.Han begynte å krabbe da han var 4,5 mnd,og gikk før han var 10 mnd.

Vanskelig å være i ro,virret rundt fra ting til ting.

Uredd alt.Skulle selv finne ut om det var farlig/gikk an eller ikke.

Sammenlignet med andre barn på sin alder,så var han alltid et hestehode foran,både på godt og vondt.

Dårlig ansiktsmimikk.

Ps:Vi har ikke fått noen diagnose enda,men det er det de mistenker at han har.Vi skal til bup neste uke.

Skrevet

Min gutt hadde antydning til kolikk de første 2,5 mnd og sov da urolig både dag og natt, dvs. mye våkning. Etter dette sov han mye og regelmessig. Sov ca 3 timer hver dag til han var 3,5 år og fra 19 til 7 om natta. Var veldig blid, kvikk og tidlig utviklet fysisk og språk/fag.

Trengte nok mye søvn fordi han var så kvikk og måtte ha med seg alt.

Det var ikke så mye problemer før 3-4 års alderen, da vi begynte å forvente mer oppgaver og plikter av ham. Var alltid sist ute i barnehagen, for han brukte så lang tid på å kle seg. Er veldig intelligent, derfor var han 11 år før han fikk diagnosen, dvs. konsentrasjonsproblemer. Vi måtte selv ta initiativ til utredning for vi så han ble så sliten av å konsentrere seg. Og slitne gutter blir sinte gutter.. osv.. ond sirkel.. Nå får han medisiner og blir ikke så sliten og får vist alle ressursene sine. Lykke til!

Skrevet

I følge mine foreldre var jeg veldig urolig. Ville aldri sove på kvelden og holdt hylekonsert til langt på natt. Legen skrev visst ut sovemedisin til meg allerede som spedbarn da jeg sjelden sovnet før kl 03. Men den hjalp visst ikke. Bortsett fra det var jeg visst en helt normal baby med tanke på motorisk utvikling og annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...