Gå til innhold

HVILKEN AVDELING ER HVA??

Anbefalte innlegg

JEG SKAL FØDE PÅ FREDRIKSTAD PÅ NYÅRET, MEN JEG LURER PÅ HVILKEN AVDELING JEG KOMMER PÅ? HAR SKJØNT AT DET DREIER SEG OM HVORDAN JEG VELGER Å FØDE, OM JEG SKAL HA SMERTESTILLENDE ELLER HVA, MEN HVORDAN SKAL JEG VITE DET, DA? JEG VET JO IKKE OM JEG KOMMER TIL Å TRENGE EPIDURAL, FEKS?HVILKEN AVDELING ER FOR HVA?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7123459-hvilken-avdeling-er-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

B7/Fødestua - Der fokuseres det på naturlig fødsel. Du får tilbud om vannfødsel, akupunktur, lystgass..

B2/Normalenheten - Der får du det de har av smertestillende vil jeg tro.. Epidural osv. Her tror jeg de ikke har tilbud om vannfødsel.

B3/Spesialenheten - Der ligger de som blir satt i gang, som føder før termin, prematurbarn, keisersnitt, de som har en spesiell sykdom

Dette er sånn ca hva jeg husker fra jeg satt og leste og forbredte meg til fødsel på fredrikstad sykehus. Har du vært på ul enda? Du får da en brosjyre om hva som er av tilbud på hver enkelt avd.

• 1 måned senere...

Skjønner at disse avdelingene er litt forvirrende...

Selv fødte jeg på SIA førte gang og der hadde de ikke sånt som jeg la merke til i alle fall.

Jeg er med på mor og barn undersøkelsen også den som fredrikstad spesifiserer seg på. Fikk god inføring i disse avdelingene pga det. Hun som beskrev disse avdelingene har helt rett, men du skal ikke engste deg om du feks kommer på enheten der man kun praktisere fødsler uten smertestiller. Om du ønsker epidural kan du selvfølgelig få dette, MEN da må du bytte til en annen avdeling. Du kan velge hvilken avdeling du vil på før du føder for å slippe dette, men nå vet du i alle fall at det "aldri er forsent å snu"...

Pga undersøkelsen jeg er med på får jeg ikke velge, men engster meg ikke i og med at jeg oxo kan bytte om jeg vil.

Håper dette hjelper deg og at du overhode ikke trenger å engste deg for disse avdelingene...

Smil fra ei jente som føder der i påska...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...