Gå til innhold

Hei dere med ca 7 mnd gamle babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag lurer jeg litt på rutinene deres jeg. Hvor mye mat og melk får de, og hvor mye sover de i løpet av et døgn? Hvor ofte bæsjer de?

Jeg har en baby som får grøt morgen og kveld, fulle porsjoner, og et helt middagsglass. Ennå så krever han mer og mer brystmelk til mer mat han får synes jeg. Bæsjer nå fra en til tre ganger om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Jenta mi er 7 mnd om en uke.

Hun får mm ca 6 ganger i døgnet (inkludert 1 gang ca kl 04.00). I tillegg får hun fruktpurè (1/2 glass) til lunsj sammen med medisin (har refluks). Hun får også grøt til kvelden (nesten en hel porsjon).

Hun sover veldig variabelt, men som oftest fra kl 20.00 til kl 07.00 med et måltid i mellom. Også sover hun 2 dupper på dagen som varer i alt fra 30 min til 2 timer.

Også var det bæsjingen da... Nå er hun litt forstoppet, stakkar- kommer en hard klump en gang om dagen. Hun har vært veldig grinete de siste dagene, og det er nok pga magen. Har gitt sviskesaft- økt mengden for hver dag, men det ser ikke ut til å hjelpe. Så i dag skal jeg få kjøpt maltekstrakt.

Skrevet

Gutten min er 7 mnd om 3 dager. Han får mm ca kl 05.30, sover videre til ca kl 08, mm kl 09, sover ca 30 min rundt kl 11, ca en porsjon grøt kl 12 og mm, mm igjen kl 15, sover ca 30 min rundt kl 16, en porsjon grøt kl 17.45+ vann, mm kl 19 og natta ca kl 19.15. Bæsjer to ganger daglig, en liten hard klump hver gang. Sliter nemlig litt med den bæsjinga selv om vi har prøvd alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...