Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja nå er vi midt i mellom to ul på riksen.

Vi er i gang med vårt første insemineringsforsøk (AIH). Startet med sprøyter på mandag og var til første ul på onsdag. Da kunne gyn se to follikler på hver side. Men de var bare 10mm. De må bli 20mm før jeg kan sette eggløsningssprøyten. Så derfor skulle jeg fortsette med sprøyter fram til og med i dag, og skal inn til ny ul på lørdag formiddag. Gyn sa at eggene vokser ujevnt fram til de er 12mm og etter det vokser de 2mm pr dag. (så mye rart man lærer :P )

Så uansett vil de på lørdag kunne beregne når eggløsningssprøyten kan settes. Er super spent. Synes egentlig dette er super spennende og skummelt på en gang. Skal man tørre å håpe eller vil det bli en ny nedtur....

Ja ja.. tiden vil jo vise det...

Vel det var bare en liten oppdatering fra meg :)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7123344-spennende-tider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, mye action på deg for tiden susse :) Så fint!

Jeg er veldig spent på hvordan du taklet dette med å sette sprøyter selv, og hvor settes de?

Jeg ser for meg at jeg må lønne en sykepleier jeg, med min sprøyteskrekk og alt. Mannen min sier at det ikke blir farlig, og at han godt kan stikke. Men jeg stoler ikke helt på at han kan klare det... Det er bare en plass han skal få stikke meg liksom, og foreløbig har det ikke ført til baby enda! ;)

Vi skal igang i januar med dette styret..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7123344-spennende-tider/#findComment-7123430
Del på andre sider

Det går veldig fint å sette sprøytene på meg selv. Men nå skal det vel kanskje tilføyes at jeg er sykepleier :P

Sprøytene har en tynn og kort nål og du sette de i fettet i magen. Stikket gjør faktisk ikke vondt i det hele tatt. Men når medisinen settes inn er det ganske vondt. Men jeg klyper litt ekstra hardt i huden jeg holder i for å sette sprøyten og det hjelper litt...

Du vil få god opplæring når dere skal i gang med å stikke så det kommer sikkert til å gå veldig bra. Når vi skulle læres opp rettet gyn alle info til min mann for som hun sa til meg dette kan jo du....

Min mann fikk litt hetta da han trodde at han måtte sette dem på meg :P

Men skuldrene kom fort ned igjen da jeg sa at dette ville jeg klare veldig fint selv.

Det du evt kan gjør når dere kommer så lang og har fått opplæring er å trene med å sette litt vann inn i en appelsin...

Kjøp noen ekstra sprøyter og spisser og trekk opp litt vann og stikk i appelsinen. Da får du litt føling med hvordan det er å stikke gjennom huden.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7123344-spennende-tider/#findComment-7123609
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...