Gå til innhold

Hva ligger blodtrykket deres på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt har lugget på 115/60 på de to siste kontrollene; nå sist på onsdag. Er 27+5 i dag.

Skrevet

Ehh, det har ligget, ikke lugget...;o))

Skrevet

Mitt ligger på 110/70 i hele svangerskapet( uke 25+6)

Skrevet

Jeg er sykemeldt jeg nå gpa høyt lodtrykk.. men i uke 25 så lå det på 143 /90... Får håpe det ikke stiger noe... men ligger der en god stund til

Skrevet

jeg har blodtrykk på 110/50. Er dette lavt? Noen som vet?

Skrevet

tror ikke det er så lavt. men jeg vet ikke helt sikkert. fikk beskjed om at mitt var lavt og det er på 100/40.. og ditt er jo noe høyere;c)

Skrevet

Ok. Takk, så bare at så mange hadde så mye høyere bt enn meg her inne;o)

Skrevet

142/74 var det på første kontroll hos legen.. var da 9+5, ikke vært hos jordmor eller lege siden

Skrevet

110/60 lå jeg på da jeg var 14+1 (en uke siden)

Jeg var nede i 55 på undertrykk og da fikk jeg beskjed om at det var litt lavt av legen min, men ikke noe farlig.

Skrevet

Jeg leste i den mor/barn boka at normalen var ca 120/80. Mitt er litt høyt det da ser jeg... Mange av dere andre har lavt undertrykk ser jeg. Vet dere hvorfor det er slik? Jeg vet ikke hvorfor jeg har litt høyt overtrykk.

Skrevet

Jeg hadde 115/60 sist jeg målte. Legen sa bare "ja, ja, det er jo ikke noen overraskelse at du har lavt blodtrykk". Men det er ikke farlig. Farligere med høyt har jeg forstått!

Skrevet

nei, det var lille prinsesssa som har 140 slag=) haha, når jeg ser på mitt sjema her nå står det jeg har: 115/70:D

Skrevet

Vanlig å få lavt BT når en er gravid, så ikke mye å bekymre seg over det, synes riktignok at 40 - 50 i undertrykk er i laveste laget..... En kan bli slapp, svimmel og sliten når en har lavt BT, så vær obs på dette. Viktig å ikke reise seg alt for fort osv. Dessuten er det greit å følge med på jerninnhold og hb også når BT er lavt. En er trøtt nok i utgangspuntet når en bærer på en liten :)

Skrevet

100/60 har jeg.

Skrevet

Jordmor også sa at det normale er 120/80. Det er visst vanlig for gravide å ha høyt blodtrykk, uten at jeg fikk noen særlig forklaring på hvorfor. Jeg har visst 120/60 og hun fniste over den lave pulsen min, men det var bare bra at jeg tok ting litt easy sa hun.

Jeg sier bare "javel, kan vi ta hjertelyd nå" :-)

Skrevet

jeg hadde 90/60 sist.. 13 ukerpå vei bare da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...