Gå til innhold

Stor baby.. :(

lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en ekstra undersøkelse i går for å sjekke hva grunnen var til at jeg gikk så langt utenfor skjemaet der de måler magemål..

Legen min var redd for at jeg hadde for mye fostervann, og sendte meg derfor til gynekolog.

Fostervann og alt annet var heldigvis bare bra, bare det at baby'n nok blir litt stor.. Han estimerte fødselsvekt på termin til over 4 kg..

Angst!!!

Redd for at det skal være mye vondere å føde når baby'n er så stor, selv om jeg har lest om flere her som mener det ikke har noen betydning. Også tenker jeg på at kanskje ikke bekkenet mitt klarer det så det stopper opp og ender med haste keisersnitt..

Men, må vel bare prøve å tenke positivt og håpe at fødselen forløper seg normalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at du er urolig, men det går helt sikkert kjempe bra :) Hvor mange uker har du igjen?

Skrevet

Er i uke 35 nå, og håper egentlig at baby'n kan komme litt før termin for om jeg skal gå over blir den jo enda større.. Er førstegangs.

Skrevet

Jeg kjenner ei som akkurat fødte en 5kgbaby, og hun sa at hun ikke merka at ungen var stor en gang... Hun var 2.gangsfødenede da, vet ikke om det kan ha noe å si. Det er vel vondt uansett, så jeg tror ikke størrelsen spiller så mye rolle jeg...

Skrevet

hei. jeg har født en på 4900g. han kom på 7 press, og jeg fikk 2 utvendige "pyntesting". han var dessuten 39 rundt hodet. gikk helt greit. er ikke redd denne gangen selv om legen min er bekymret for at denne skal være veldig stor. har jeg født en på nesten fem, har jeg nok plass til "hva det skal være"

Skrevet

Hei, jeg er en sånn minijente, og var livredd fordi jeg fikk beskjed om det samme som deg....

Jeg fødte to uker før tiden, og han veide 4160 gr, så kunne ha blitt veeeldig stor, ja....;o)

Men som legen på poliklinikken sa, "det er vondere å føde ett gigantisk hode, enn en god og rund mage"

Og det stemte! Første min var 3000 gr, og jeg kjente ikke forskjell.... Pluss at fødselen gikk veeeeeeldig mye fortere enn med førstemann;o)

Det kommer til å gå kjempefint!!!!

Skrevet

Takk jenter, litt mere beroliget nå.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...