Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jeg var på kino og kjøpte meg et beger med pepsi max. Drakk nesten hele begeret men da jeg kom til bunnen kjente jeg at det smakte mugg!! Fikk typen til å smake og han kjente det han også. Går det an at det er mugg i brus? Tenkte på at de kansje ikke rengjør de beholderne man tapper brusen ut av. Usjjj... Er det farlig for babyen? Jeg er 21 uker på vei. Har jo hørt at man ikke skal få i seg mugg når man er gravid. Skal jeg ringe til jordmora og spørre synes dere? Hva er det som kan skje med babyen hvis man får i seg mugg? Noen som vet? Jeg er redd for den lille nå altså...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 huff, så ekkelt!!! Tror ikke du trenger å bekymre deg... men føler du for det så ring jordmor..... er jo mulig det var begeret som har vært fuktig mens det sto lagret...... tørket igjen... og lukten av mugg kom tilbake... når det ble fuktet av brusen på nytt???? At brusen var ok og at det kun er lukt i begeret???... uansett så har vi ett imunforsvar som beskytter oss godt:-) Får du magesmerter ville jeg i allefall kontaktet legen.... lykke til!! det skulle jo ikke skjedd:-(
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Jeg tror ikke at brus kan mugne. I såfall er det som du sier at de ikke har rengjort tappene på brusdispenseren på LEEEENGE, dvs ett år kanskje? Jeg har jobbet gatekjøkken selv i mange år, men har aldri opplevd at brusen kan mugne. Sirupen kan gå ut på dato, men det blir jo litt annet, og det vil ikke smake mugg.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 jeg tror brus kan mugne...mener jeg har sett det på en gammel cola flaske som hadde en liten skvett igjen i bunnen..var noe hvitt hårete noe oppå der..hehe...ekkelt!!! men som sagt over her,så lenge du ikke merker noe smerter eller noe slikt så trenger du kanske ikke bekymre deg,men en telefon er jo bedre enn bekymring...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Tror at det skal veldig mye til for at brus skal mugne i en kiosk hvor de selger massevis av brus hver dag. Ikke at jeg vet dette med sikkerhet da, men det skal mye til for at brus mugner
Jente19*31.01.07* Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Brus kan mugle!! Jeg har sett det! men veldig rart at de hadde det på kino da!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 tviler på at dispenser brus kan mugne.. å iallefall ikke på kinoen... må jo selge utrolig lite brus for at dispenser brus skal rekke mugne.. Kanskje noe i beger-teorien til hun over her... Var det bare på slutten det smakte mugg eller var hele brusen rar?? Kan no ha vært noe med blandingsforholdent og...
Som Natt & Dag Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Ang brus fra dispenser og mugg, jo dette er fullt mulig. Tappelene (de løse delene på en dispenser) skal skrus av, vaskes og bløtlegges hver kveld. Om man ikke gjør det vil det etterhvert samle seg mye ekkelt kliss rundt 'åpningen' og dette kan nok i værste fall mugne. Dette vil ikke skje om man slurver fra tid til annen, men om man over lengre tid ikke utfører det daglige renholdet av dispenser/tappetårn. Jeg synes du bør kontakte mattilsynet der du bor, det er ikke bra om et sted som selger næringsmidler slurver med hygienen, og slurver man med en ting, er det heller ikke usansunlig at de slurver med annet også. Dette kan rettogslett komme av manglende informasjon/opplæring av personalet. Derfor vil det nok være en god ide om næringstilsynet blir informert, slik at de kan inspisere, og komme med evnt påbud om opplæring innen hygiene (noe som er lovpålagt innen serveringsbransjen) Jeg har selv jobbet i serveringsbransjen i mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå