Gå til innhold

Dåpsantrekk, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha dåp neste helg. Ingen av famliene har noen dåpskjole som går i arv, og som betyr noe spes. Derfor har jeg kjøpt inn en kjempesøt skjorte, nikkers, strømpebukse og søte sko som jr skal ha på seg. Ser ut som en fransk liten skolegutt, kjempesøtt og tøft antrekk.

... men nå har tvilen begynt å komme, er det ok å døpe ham i dette? MÅ man ha dåpskjole? hmm,,, søren og!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, skulle akkurat skrive et tilsvarende innlegg...

Snuppa mi skal døpes sent, og edn kjære familiekjolen er mest sannsynlig for liten. Tenkte at for å bøte på dette (mormoren er veldig snurt for dette), kunne hun kanskje ha på bunaden i stedet? Vi har en bitteliten bunad som burde passe da. Den har også vært i familien en stund..

så lurer også på dette ja:)

Skrevet

Døyp ungen i det du føler for å døype ungen i, når man ikkje har kjole som går i arv, så er faktisk det sviindyrt å kjøpe!

Skrevet

Hvis det kan vær til hjelp så var det faktisk to gutter som ble døpt i bunad eller en form for drakt når vi døpte minsten. Virker som det blir mer og mer vanlig. Men dersom du tviler veldig så ta en telefon til kirken, de burde iallefall gi et ærlig svar.

Lykke til med dåpen.

Skrevet
:) hadde besøk av presten i går, han synes ikke det var viktig iallefall, det er vel helst svigers, selv om de ikke kommer til å kommentere det høyt iallefall:) Nei, søren heller, antrekket var kjempefint, passer til jul også. Jeg bruker det! :)
Skrevet

Kjøpte dåpskjole til gutten min, tenkte å starte en tradisjon med å la den gå i arv... Men jeg er tante til mange (13) og flere av de har blitt døpt i annet enn dåpskjole... Så døp ham gjerne i det antrekket, du! :o)

Skrevet

Du kan evt leie en dåpskjole for et par hundrelapper dersom du ønsker barnet skal døpes i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...