Gå til innhold

Grethe Roede vs Fedon Lindberg ????


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke lett å si hvilken som er best. En annen ting er å spørre deg selv hvilken som er best for deg. Passer d deg å telle kalorier å spise fettsnål mat eller passer d bedre med mindre karbohydrater og mer proteiner...???

For meg passer Fedon bra og vekten går ned. Min mann gikk ned 10 kg i sommer og han har holdt seg der. Lett måte å gå med i vekt og masse god mat (d har nok GR også) Man vet også at d er fettet som forsvinner og ikke muskler ettersom fett brenner fett og sukker og hvitt mel øker insulinproduksjonen og overskuddsinsulinet lagres som fett.

Jeg anbefaler deg å sette deg litt inn i de ulike metodene så du ser hva som passer deg, fordi vektminskning er ett langtidsprosjekt og handler om å forandre sine vaner og uvaner.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke satt meg inn i fedon så kan desverre ikke si noe postitivt eller negativt om det .men går selv på kurs 2på grethe rode og har til nå tatt av 11kg og er fornøyd med det- det er nokk mat og jeg syntes jeg har klart å endre livstilen.. du har muligheter til å kose deg med godt mat,får bedre kondisjon siden du trener. min trim ibeg var kun å gå tur avogtil.. nå som jeg er lettere sykler jeg itillegg til tur. anbefaler grethe rode til deg... det er ikke et slanke opplegg..men livstilsendring som en kan leve med så får en kiloene i bonus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette ikke er et enten eller spørsmål, men heller et BÅDE OG. Det er helt klart gunstig å kutte ned på karbohydratene når man skal ned i vekt, ingen tvil om det. Selv om jeg følger GR filosofien, er jeg obs på dette. Dvs, lite poteter, hvit ris og vanlig pasta. ALDRI sukker eller hvetemel. Men spiser feks frukt selv om masse karbohydrater.

 

Samle fakta først, bruke sunn fornuft etterpå. OG: ta hensyn til hva du liker å spise og hvordan du lever livet ditt, ellers blir ikke opplegget gjennomførbart og man sprekker, og DET er man iallefall ikke tjent med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på grethe roede før jeg ble gravid, men dette funka ikke for meg, jeg fulgte det opplegget vi ble tildelt(du får din egen "spiseplan" utfra vekt og trening) og det var rett slett for mye mat så jeg gikk opp fra 69kg til 73, ikke at det er så masse, men man vil jo helst gå ned når man melder seg på noe slikt;)

 

Jeg anbefaler fortsatt grethe roede, men dette er litt viktig å få med seg.

Tidligere har jeg slanka meg, men stor nedgangbåde på vekta og figuren.

Jeg gikk utfra grethe rodes prinseipper, men spiste litt mindre enn det jeg hadde lyst på, feks hvis jeg vanligvis spiste 5 knekkebrød så spiste jeg nå 4, etter noen uker var dette for mye og da kutta jeg ned til 3, og etter noen uker kutta jeg ned til to...jeg spiste hva jeg ville til middag, men prøvde å holde meg til så sunn mat som mulig.

drakk mest vann og gikk endel turer.

totalt gikk jeg ned 25 kg...en gikk opp igjen 5 kg ved trening, muskler vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...