Gå til innhold

Brun utflod, hva betyr det?


Minimags -07 og mai -10

Anbefalte innlegg

Har nettopp registrert brun utflod, ikke mye, men heller ikke veldig lite. Har ikke hatt dette før og det var bare den ene gangen.. Må dette bety at det ikke er håp for fosteret, eller er det andre som har opplevd dette og at det fremdeles er liv??

 

har lest flere innlegg her om dette, og de fleste dreier seg om sa og ma osv.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er 9+3 og med nesten samme termindato som deg:) Jeg har hatt brun utflod av og på, men nå er det ingenting:) Tror ikke du skal bekymre deg...Jeg dro på tidlig ultralyd og der så jeg det lille hjertet.Gynekologen sa at det ikke var unormalt å ha litt brun utflod...

Så lenge du ikke blør friskt blod å har smerter så tror jeg ikke det er noe farlig:)

Du kan jo ta en ul hvis du er bekymret.

 

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar,, må si jeg føler meg engstelig.. Vet at legen oftest rekvirerer UL, men kan jeg ta det utenom legen? Ringte og snakket med sekretæren på legekontoret, men hun mente det ikke var farlig.. Stoler ikke blindt på henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt brun utflod, men litt rødt blod i utfloden. Dette har bare skjedd to ganger, og ingenting har kommet i trusen. Har vært på ul i uke 8, da så alt bra ut. Så satser på at det ikke har skjedd noe med lille spire denne uken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt dette, uten at d skjedde noe mer. Så d trenger overhodet ikke bety SA/MA!

 

Det trenger forøvrig ikke friskt blod heller å gjøre....

 

Smerter og rikelige mengder blod er tegn på slike ting,ellers kan man som regel slappe av.

 

Du får vel time hos legen, selv om legesekretæren mener d ikke er farlig? Ring og sjekk, greit å bli beroliget av fagfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blir litt betrygget av svarene :) jeg kan få time hos lege til uka, men ønsker vel forsåvidt ikke å gå helgen i møte uten å vite.. Er rart med disse hormonene, blir så overfølsom.. Har ringt til private gynekologer og jeg får ikke time der heller før til uka, så det er bare å smøre seg med tålmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jge har hatt MASSE av det og min JM sa det var helt ufarlig. Så lenge du ikke blør eller har vondt skal du ta det med ro.

Av og til kan man bli stressa av å lese for mye her inne.

Jeg har hatt det før jeg ble gravid og - det kan komme av gamle mensrester (æsj...hihi) som blander seg med utfloden...

Jeg hadde vaginal UL for et par uker siden og JM mente det var derfor jeg hadde hatt det. Noen har også skjøre slimhinner som gjør at man kan blø lett ved trykk etc. Noen blør jo lett etter sex.... Når det er snakk om SA snakker man om støtvise kramper med blod og klomper!

Det er jo ikke det du har. Er du bekymra så ring legen din (ser at du har gjort det - slå deg til ro med det de sier du.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvert svar jeg får blir jeg litt tryggere :) så takk for det.. Jeg bor i Drammen, så Majorstua er jo absolutt mulig.. Skal ringe en gynekolog på sykehuset om en time, hun har fulgt meg opp pga noe annet, så er jeg heldig er jeg fremdeles "innenfor systemet". Regner med jeg får samme svar som dere skriver her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en SA for noen år sidn og det var ikke lite blod som kom. Trodde jeg fikk mensen jeg (Visste ikke at jeg var gravid) , men mensen varte over fem dager og det ble koagulert (klumper,store også) også kom enorme smerter (rier-lignende). Dro da på sykehus og fikk konstatertat jeg var gravid og at dette var en SA, Ble da utskrapning.

 

Hadde også blødning da jeg gikk med Emilie. Den varte noen dager,en veldig svak blødning "truseinnlegg-blødning". Fikk UL med engang siden jeg hadde mistet før og der var alt bare velstand :)

 

Er gravid nå og har en svak blødning,men jeg syns den drøyer litt. Siden mandag, blanding av litt blod / brun utflod. Jeg er LITT nervøs men magefølelsen min sier atdette ikke er SA men en normal blødning.

 

 

 

 

SA vil de fleste (sier ikke alle men de fleste) merke med koagulert blod og smerter. Den stopper som oftest ikke når den har kommet. Så jeg tror nok du er i fin form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...