Gå til innhold

Hva syns dere om jordmorstudenter?

Anbefalte innlegg

Siste to gangene jeg har vært hos jordmor har det vært det der,pluss det ene svangerskapstreffet.. Jeg forstår jo at de må lære ved å være med og prøve seg frem,men kunne de ikke gjort sånn at man ikke fikk det så ofte?

Studenten som var der i går var veldig flink da,men jeg klarer ikke å åpne meg så mye når det er flere enn en person som er der..

Første gangen så sa studenten masse ting som jordmoren ikke var enig i,så de satt og diskuterte! Da ble jeg jo hvertfall forvirra når jeg gikk derfra..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7122435-hva-syns-dere-om-jordmorstudenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det e ditt svangerskap og du som skal føle deg trygg og komfortabel! Studenten får heilt sikkert vært med nåkken andre likevel :-). Og grunnen til at det sikekrt e student nesten vker gang, e vel at jordmora di driv med veiledning og at studenten har en veileder å forholde seg til...eller? Kan berre tenke meg det altså.

Lykke til - si fra neste gang om du ikkje vil at studenten skal vere med!

da jeg var gravid sist gang,så hadde jeg en student hos jordmoren.

hun var ganske søt. men følte meg litt "utrygg".

hun sa ikke så mye, men hjalp til med å kjenne på magen og lete etter hjerte lyden.

studenten regnet ut at babyen min var ca 3500 g (1 uke til terminen) mens jordmoren sa "NEI,den er 4000g ++)

men det viste seg at studenten hadde rett :)

da jeg skulle føde,så var hun også på sykehuset.

hun var inne hos meg og hjalp til å sette "elektrodene" på,hun fikk det nesten aldri til. å det var ganske slitsomt,for jeg hadde jo en del vondt.

hun satt også klyster på meg.

hun var i allefall kjempe søt. og vi snakket og "koset" oss.

men da klokken var 12,så måtte hun gå,for hun skulle til samtale.

å da hun var ferdig,så hadde jeg født.

men hun kom allikevel å hilste på og så på babyen.

men jeg har opplevd hvor jeg prøvde å si i fra at jeg ikke ville ha en student hos meg.

men da fikk jeg bare beskjed om at studenten var der, å at hvis jeg ikke ville ha en student,så måtte jeg bestille en ny tid eller gå til en annen lege /jordmor.

så jeg har følt meg presset til å ha en student der.

men heldigvis så var hun jo kjempe søt, hun som var hos jordmoren.

Jeg syntes ikke noe om å ha student der. Fikk ny jordmor sist, og så var der student i tillegg. Jeg syntes det var ganske så ubehagelig.

Ikke bare ble det verre å spørre om ting og tang, men alt ble gjort to ganger. Først studenten så jordmor. Ikke så godt når de skal måle magen og trykker i vei der nede for å finne beinet, og når de skal kjenne om hodet er festet... Au

Jeg ble ikke spurt om det var greit at studenten var der, så da ble det vanskelig å be henne gå...

Annonse

Jeg ble heller ikke spurt,og har litt vanskelig for å si fra om sånt..

I går ble jeg veldig skuffa over at det var en ny student der,for sist så fortalte jeg at jeg gruer meg veldig til fødsel,begynte å gråte osv.. Det var noe vi skulle snakke mer om neste gang.. Hadde det nå enda vært den samme studenten så skulle jeg klart å prate litt da!

Men det er jo min egen feil da,når jeg ikke klarer å si ifra!

Hadde student en gang jeg var på kontroll...fikk egentlig ikke så mye ut av den timen... Studenten var hyggelig nok hun altså, men følte meg ikke komfortabel med å ta opp personlige ting, da hun ikke kjenner min forhistorie osv. Bra hun bare var der en gang... Hadde hun enda vært der sammen med jordmoren min så kanskje jeg hadde stilt meg anderledes... men jeg forstår jo at de trenger praksis og at det er slik de lærer da.

Sjønner deg godt jeg. Har hatt jordmorstudent på kun en kontroll hos jordmor da, men liker ikke den følelsen av å bli observert av en person som sitter i andre enden av rommet!! Hadde vært bedre om studenten "var med på" undersøkelsen da synes jeg... Jordmor sa jeg ikke skulle bry meg om studenten som satt å nistirret på meg...næh, vettu'hva!

Jeg hadde en jordmorstudent på forrige ultralyd (i uke 37) og det var helt topp! Fikk kjempegod oppfølging og hun var kjempeflink til å forklare hva hun gjorde, hva vi så osv. Var en jordmor til stede som kontrollerte at målene ble riktige. Timen varte en god del lenger enn vanlig, men det var jo bare positivt syntes jeg.

Har hatt med jordmorstudent på en av de vanlige kontrollen også og syntes det var helt ok. Følte ikke at det ble noe vanskeligere å prate om ting (var ikke noe vanskelig jeg hadde behov for å ta opp, heller da).

Tror nok ikke at jeg ønsker å ha med noen student under fødselen, DET blir litt vel tett innpå er jeg redd for. Skjønner jo at det må lære, men under sin egen fødsel må man kunne være litt egoistisk! Det skal jo være en opplevelse man husker med glede... Dessuten må man føle seg trygg og godt ivaretatt. Men jeg får se, når jeg er midt oppi fødselen kan det godt hende jeg gir blanke blaffen i om jeg har hele jordmorklassen der som publikum:-)

Hei hei.

Jeg håper så inderlig at så mange som mulig lar studenter være med på kontroller og fødsler. For hvordan i alle dager skal vi få gode jordmødre og barnepleiere hvis dem ikke får være med å lære?

Jeg har født en gang, og hadde da to studenter inne sammen med jordmor og barnepleier. Ja, det var fullt på fødestua, men jeg tror ikke jeg kunne hatt en bedre fødselsopplevelse!

Når studenter er til stede under en kontroll eller fødsel er det en skjerpet jordmor der som hele tiden må tenke gjennom hva hun sier og gjør, fordi det sitter en persom der som plukker opp alt hun sier og gjør.

Hvis jeg får spørsmål om studenter kan være med, sier jeg klart ja denne gangen også!

Annonse

Forstår deg godt der. Hvor går du til kontroll? Jeg har til nå gått på helsestasjonen og har da hatt kun en jordmor å forholde meg til. Men nå fremover skal jeg gå til kontroll på føden. Da er det ikke sikkert jeg møter samme jordmor hver gang... Det som er positivt med det er at jeg får treffe mange av dem som jobber der, for når fødselen er i gang, er det greit å i hvert fall ha sett personen som skal ta i mot gullet mitt. Jordmor har da også kanskje pratet med meg og vet litt om hvilken oerson jeg er og hvilke ønsker jeg har.

Ble lagra før jeg var ferdig visst.. Noe av grunnen til at jeg syns det var teit med en ny student denne gangen var at vi skulle prate om mine tanker rundt fødselen..(jeg gruer meg) Klarte forrige gang og åpne meg for jordmor og en student,men når det da kom en annen denne gangen,så gikk det bare ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...