Gå til innhold

langtidsykemelding???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hej

jeg ble sykemeldt fra 7.nov til 15 des. Jeg skal ikke tilbake på jobb før etter permisjon pga bekkenløsning. Ble fortalt med engang at jeg ikke skal tilbake på jobb, at jeg blir sykemeldt ut svangerskapet, men jeg tror ikke at legen kan bare sykemelde deg i 5 mnd. Jeg skulle bare ringe den 15.des for å forlenge den har jeg fått beskjed-

Blir så overraska og skikkelig frustrert når jeg leser disse innleggene! Jeg er nå i uke 27, sliter en del med kvalme og dårlig form, men det verste er at jeg har så vondt i bekkenet. Jeg blir sykemeldt bare to uker i gangen. Nå har jeg vært 100% sykemeldt i en mnd. og legen sier at om to uker må jeg tilbake på jobb! Jeg jobber i barnehage, og skjønner ikke hva jeg har der å gjøre! Kanskje det hadde gått hvis jeg kunne sitte på et kontor, med ro rundt meg, og styre mitt eget tempo,- Men barnehage! Der går det unna hele dagen. Jeg må bare innrømme at støyen også bekymrer meg,- Det er slitsomt når man er i dårlig form. I tillegg til smerter i bekkenet, skjønner jeg ikke helt hvordan dette skal gå...

Legen sier at slik er reglene! Hvis jeg ikke jobber før jeg går ut i permisjon,(har termin 22.februar) kan jeg miste fødselspengene..? I det man nå kaller inkluderende arbeidsliv, skal man gradvis tilbake i arbeid, ettersom hva man klarer. Men jeg skal da ikke være borte for evig! Jeg kommer tilbake når permisjonen er over... Det høres ut som det er et problem å få meg i arbeid! Jeg vil gjerne jobbe, men akkurat nå er jeg ikke helsemessig i form til det. Jeg vet om ei som var sykemeldt hele svangerskapet, uten å miste disse pengene,- En annen var sykemeldt fra 3.-4- mnd og til permisjonen startet... Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke gjelder meg.

Annonse

Hei.

Jeg har vært sykemeldt en stund og ble tilbudt sykemelding til 22 januar (fra i går)

Jeg har vært ekstemt kvalm og er sykemeldt pga avvmagring og vekttap. til vanlig har jeg en jobb der jeg jobber med personal og lønn, bla. så jeg må bar esi til innlegger som sier at legen sier at hun mister fødselspengene hvis hun ikke jobber- at det er bare tull. det eneste man kan miste er sykepengene hvis man har vært sm over et år-og det skal jo ggodtgjøres da man er gravid i 9 mnd...

jo det finnes langtidssykemeldinger. jeg foretrakk å bli sm ut året -for å da vurdere om det er mulig for meg å jobbe litt. skal ha barn 12 april.

lykke til alle sammen

Skjønner ikke hvorfor legen min er så oppsatt på å få meg tilbake i jobb når formen min er som nå. Han vil heller ikke sykemelde meg lengre enn to uker i gangen, og jeg synes det også er litt slitsomt med tanke på at jeg må sitte og argumentere frem og tilbake for å fortsatt være sykemeldt hver gang jeg er der. Han vet at jeg går både til manuell terapaut to ganger i uka, og til akupunktur for å få hjelp ang bekkenet, men det kan han ikke ta alvorlig.

Jeg var så fornøyd da jeg fikk ny lege,- Han er ung og vi har hatt en skikkelig god tone,- men det var før jeg ble "syk." I dag da jeg var der, ble jeg skikkelig frustrert og jeg felte nok et par tårer, og da merket jeg at han distanserte seg helt til meg,- Han ønsket meg ikke lykke til og sa at dette ordner seg,- han sa ikke hadet en gang. Jeg føler det som om at jeg var blitt et problem og en pingle...

Vet ikke hva jeg gjør videre,- Skal jeg høre med en annen lege, eller skal jeg prøve å jobbe igjen..?

• 2 måneder senere...

Jeg sliter med bekkenløsning og har vært både 100% sykmeldt 1 mnd og har nå gått over til 60% sykmelding siden jeg får jobbe halve dager med 1 dag fri i uka av min arbeidsgiver. Jobber i barnehage og hadde ikke klart å jobbe fulle dager. Arbeidsgiver skal tilrettelegge for den gravide så hun kan fortsette i jobb så lenge hun klarer. I mitt første svangerskap var jeg 100% sykmeldt fra uke 10 og ut hele sv.skapet, fikk 2 mnd sykmelding om gangen. Sykepenger ved sykemelding teller som vanlig lønn, så du har fortsatt krav på fødselspenger!! Er nå 33 uker på vei, og klarer fortsatt å jobbe 40% stor forskjell fra forrige sv.skap da jeg måtte jobbe hele dager!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...