yasmina Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 De fleste vet gjerne ikke hvor mye per uke, men kanskje hvor mye siden sist kontroll? Lillegutt her har lenge nemlig lagt på seg under 100 g per uke. Da han var 4 mnd ble vi enige med HS om å begynne med grøt. det hjalp ikke. Nå hadde han lagt på seg 30 g. på 10 dager. Tilsavrer jo ingenting det Er ikke bekymret enda, men lurer jo litt......
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 min legger på seg ca 40g pr dag. han er 5 mnd . veier nå (siste kontroll) 9450 og er 71 cm.
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Prinsen min nærmer seg 5 mnd og veier 7 kg og 64 cm lang.Han la masse på seg i starten, men den siste måneden/halvannen måned har vekten stoppet litt mer opp. Mellom 20 og 70 gr pr.uke. Startet med grøt og tillegg etter pupp, men det hjalp ikke. Sist uke fikk jeg beskjed om å starte med 2 grøtmåltider. Denne uken la han på seg 290 gr (!!!!!) Så det var litt av et hopp han gjorde da, håper han "finner" en mellomting mellom 20 og 290 Så kanskje et til grøtmåltid vil være noe for dere og?
yasmina Skrevet 17. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2006 Huff, ser jeg skrev litt dårlig. Han får 1/2 porsjon grøt til frokost, fruktglass midt på dagen og full porsjon grøt til kvelds.... Skjønner ikke hvorfor han ikke legger på seg.....
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Noen legger jo bare lite på seg og... Hvor mye veier han da? Snakka me hs jeg og, og vi fant ut at det og kunne ha noe å gjøre at de blir mer aktive. Forbrenner jo da mer, og vekten stopper da mer opp. Gir du mm eller mme?
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 hiver meg bare på den ....det er vanlig at de legger på seg mindre når de blir så gamle. og ja...e de aktive så kan de jo legge på seg mindre...min er i aktivitet hele dagen...men en plugg likevel...husk at ingen barn er like ....noen legger ikke på seg så mye...men du merker jo fort hvis han får for lite... så lenge de er fornøyd så tror jeg ikke det er noen fare....
yasmina Skrevet 17. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2006 Han er nesten 70 cm og veier 7,2 kilo. Han er tynn, men ikke skremmede tynn. Han får mm og mme utenom. Dette fordi han ikke er så interessert i puppen ofte. Både jeg og HS trodde at det var grunnen til at hanikke la på seg, men nå som han får så mye annet så legger han jo fremdeles ikke på seg. Enorm forbrenning iallefall på lille gutten ! Er mye våken om nettene, har derfor lurt på om han ikke er helt fornøyd. Men skal veie ham igjen neste fredag så får se da. Er merkelig for eldstemann var så stor at HS nesten var bekymret. At ingen barn er like, er iallefall sant
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 ser nå ut til at han ligger bra etter skalaen kan være at du sammenligner med storebror...at han da virker tynn :)høres helt fin ut syns nå jeg...
Nye sprell Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 På denne linken finner du percentilskjemaene fra WHO, oppdatert pr 2006. Ut fra dem kan du se hvordan barnet ditt ligger an. Hvis du ser på økningen i vekt fra 5 til 6 måneder, ser du at den er ca en halv kilo. Hvis han er 7,2 kilo og ca 70 cm ligger han på den nederste streken. http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 det stemmer ikke med skjemaet hs har...ikke her i allefall. men kanskje de bruker de gamle her da...men det det er jo bare gjennom snittlig...så lenge de følger sin kurve..det er jo det som er viktig...
mai mammaen til to Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 datteren min var 7310 på 5 mnd kontrollen. på 6 mnd kontrollen var hun 7500. hun hadde da bare gått opp 190 gram på en mnd.. men i følge kurven sin så fulgte hun den greit. helseøsteren sa at det var ingen fare.... hun hadde strekt seg en del da (3 cm på en mnd) så hun var 69.5 cm og 7500...hun er ikke noe tynn i det heletatt... men hun er VELDIG aktiv og hs mente det kunne være grunnen. har begynt å gi henne grøt morgen og kveld og litt midddag på dagen..men hun spiser ikke så mye om gangen...spiser seg mest mett på pupp..
yasmina Skrevet 17. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2006 Tusen takk. Ikke dumt å kunne gå innå se på den der. Skal veie ham neste fredag og håper haan er gått opp litt mer, 30 g på 10 dager blir jo under 100 g på en mnd.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #13 Skrevet 17. november 2006 en veninne av meg ble tipset om å røre inn litt kaldpresset rapsolje i grøten for å få opp energi inntaket, det hvalp på vekt økningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå