Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 og ikke høyt bt el ødemer... hva kan det vere er det farlig...
Gjest Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 tror jeg hadde +/- svar på min forrige prøve, men legen sa at prøven var "normal". Det kan være at vi ikke vasket oss godt nok før vi tissa i glasset også, altså forurenset prøve vil gi utslag på proteiner. For å være helt sikker, få de til å ta en ny prøve. Vask deg godt nedentil . Tiss littegrann i do, før du tisser i glasset. Da får du en ren midtstråle-vaskeprøve, og kan være sikker på at om det er proteiner i den, så kommer de virkelig fra urinen din. Nå trenger jo ikke det bety noenting, hvis blodtrykket ditt er normalt og du ikke har ødemer aller andre plager. Lykke til!
milva76 Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Kan man se endring i urinen selv dersom man har proteiner i den? Litt ekkelt kanskje, men jeg syns urinen min er litt mer "grumsete", altså ikke helt transparent i fargen. Har ikke tatt urinprøve siden uke 5 og de begynner å bli tre måneder siden.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Hvis den er veldig grumsete så vil jeg jo tro den ikke er helt ok, egentlig. Spesielt hvis den også er sånn etter at du har drukket mye væske. Når jeg tok siste urinprøve med morgenurin, så var heller ikke den helt klar altså, var litt uklar på farge. Men den var jo normal. så vanskelig å si. Men om du er usikker, så er det vel ikke noe problem å få levert og analysert en ursinprøve å legekontoret, tror ikke du trenger time for det. Spesielt siden det er så lenge siden siste prøve.
Pirkeanonym Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 ja min var også grumsete som du sier. Jeg hadde da 1+ på proteiner, og 2+ på lymfocytter. JM fortalte meg at hos noen gravide "lekker" nyrene,slik at protein blir skillet ut i urinen. Så lenge en verken har ødem eller høyt bt så er det ikke farlig.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Men om du hadde +2 på LEUCOcytter (ikke lymfo) så tyder jo det på en urinveisinfeksjon? Mange gravide har det uten symptomer.
peppa Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Spor av protein er ganske vanlig hos gravide, og ikke noe man bryr seg om så lenge BT er normalt og du ikke har noe særlig ødemer. Kan ofte være litt utflod som gjør det (og det kan komme i urinen selv om man vasker seg og tar midtstråleprøve). Tror nok utflod også kan gjøre urinen litt grumsete, jeg har ofte litt grumsete urin når jeg er gravid, men har aldri hatt tegn til infeksjon. Men grumsete urin KAN jo også være tegn til infeksjon..
Pirkeanonym Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Jepp.. De har sendt prøven til dyrkning, venter på svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå