Zupermam Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Sønnen min er en stor kraftig plugg, 7 kg og 62 lang da han var 7 uker, nå er han 2.5 mnd. Når starta dere med grøt?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Gutten min var 3mnd da vi begynte med grøt. Han begynte å våkne så tidlig at et godt kveldsmåltid måtte til.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Oi, han var stor Vi begynte med grøt for ca en uke siden. Da var Lukas 4 mnd gammel. Han drakk noen ganger 1200 dl mme i døgnet, så da følte vi det var bedre med litt grøt på kvelden. Fikk bare tynn velling de første dagene, etterhvert litt tykkere og nå er det som vanlig grøt. Han er oppe i en halv porsjon. Du vet selv hva som er best for deg og ditt barn, men vil anbefale deg å vente litt til
Zupermam Skrevet 17. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2006 Jepp, har tenkt å vente:) det er bare svigers og andre som mener at en så stor gutt "trenger fast føde" hehe, men hører ikke på det øret ennå. Han er stor og lang, og vokser så mmén min er føde nok ennå den:), rolig er han også så han får nok. God helg! tjoho!!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Da fetteren min var liten begynte han å få grøt da han var 6 uker, på anbefaling av helsestasjonen. Dette er 30 år siden da Hadde noen gjort det til en 6 uker gammel baby i dag hadde de nesten blitt drept tror jeg... God helg ja ü
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Vi begynnte med grøt når han var 4 mnd, men vet utrolig mange som begynnte rundt 3 mnd - tror det går helt fint!
yasmina Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Hehe... Stor kar ! Min eldste var også stor, 8,5 da han var 65 cm. Da var han 5 mnd. Han ble så stor på bare mm så vi begynte ikke med grøt før rett før han var 6 mnd. Minsten derimot spiser ikke skikkelig og der ble vi nødt til å begynne med grøt da han var 4 mnd. Hjelper ikke mye da..... Han legger fremdeles ikke på seg.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Hei:) Her starta vi med introduksjon da han var fem og en halv mnd. Nå er han ni mnd og spiser en halv porsjon i løpet av dagen.. (temmelig småspist ja)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 begynte når han var 4mndr.. merka han ble urolig og ikke ble mett av mm og mme lenger.. Her å masa folk støtt og stadig om å gi fast føde fra han var 3uker!!! Bra du ikke gir etter.. Du vil selv merka når han trenger mer enn bare melk! Er ikke rart det er mange som har allergier og problemer med tarmsystemet nå! Jeg tror det er fordi dem fikk alt mulig mat for tidlig! Oldemoren til babyen min ga det andre oldebarnet sitt vaffel da han var 3mndr... hadde ikke vært min tass hvertfall! Ikke pepper til de som har valgt å gi grøt tidligere assa.. Man kjenner babyen sin best selv og veit når den er klar for fastføde. jeg skulle ønske jeg kunne ha fullamma poden til han var 6mndr jeg. Så lettvint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå