Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Har rødt og kløende underliv, og vet ikkje helt hva det kan være. Gutten min er nå mnd, så jeg tviler på at det har noe med fødselen å gjøre. Kan det være sopp? Er det noen som vet hvordan sopp ser ut?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 hm..... foreslår at du tar intimspørsmålene dine til fastlegen din.....!
Babykilo Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Høres ut som sopp, ja. Da har du antagelig litt mer utflod enn vanlig, den er litt tjukk og lukter rømme eller gjær. Det klør noe infernalsk, og når du klør blir det verre. Kan behandles med canesten stikkpille og krem, holder ikke med bare kremen. Reseptfritt og kjapt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Takk for svar. Da tror jeg at jeg prøver canasten før jeg kontakter fastlegen. En gu er jo ikkje akuratt det kjekkeste her i verden...
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Det høres ut som sopp ja. Få noe canesten (stikkpiller og krem) så fort som mulig!
Mathoka Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Høres ut som sopp...prøv canesten stikkpille og salve i noen dager så ser du om det blir bedre...er ikke skadelig å prøve det!!! Dersom det ikke blir bedre da ville jeg dratt til legen og spurt...
Murmeline Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Det trenger ikke å være rar utfold, "cottage cheese-aktig" osv for at det skal være sopp. Hvis du kjenner soppen på et tidlig stadie (man har vel ulik grad av sensitivitet), kan du knekke den med bare salve. Har hatt noen runder med dette selv, og etter hvert lærte jeg meg å oppdage den tidlig. Jeg er aldri annet enn rød og hoven. Canesten er jo ikke så sterkt, så jeg gidder aldri å gå til legen for det. Selvmedisinering er helt ok;) MEN, hvis canesten salve+pille ikke gir effekt etter 3 dager, bør du kontakte lege:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Jeg skal gå på apoteket idag å kjøpre canasten. så får jeg se over helgen om det virker eller ikke. Bør jeg kjøpe 5 dagers kur, eller er det like effektivt med enn stikkpille?
Murmeline Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Kjøp heller den med turbo-pille:) Den virker utrolig kjapt. Min erfaring er hvertfall at med den andre kuren med mange svake piller, tar det lenger tid før kløen gir seg, hvorfor gå rundt med irriterende kløe hvis man ikke må Husk å smøre med salve i flere dager etter at symptomene er borte, så du får tatt knekken på alle sammen.. Og be samboer/mann om å smøre seg også, ellers blir det fort sopp i skytteltrafikk:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Takk for svar. Skal få sambo også til å smørre seg. Så får jeg håpe at det forsvinner etter endt kur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå