Gå til innhold

Anabole Steroider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her som har samboer/mann som enten boler eller har bola? (Anabole steroider).

Eller om noen har barn med en "boler"!

Samboeren min har tatt et par kurer, siste kuren tok han 3 mnd før jeg ble gravid. Siste kuren han tok fullførte han ikke pga en skade, så nå vil han snart ta en ny kur.

Jeg var veldig skeptisk da jeg ble sammen med han nettopp pga dette, er redd for å få misdannede barn pga de anabole steroidene han har tatt.

Jeg "nekter" han det, eller vil ikke at han skal gjøre det enda...Jeg vil ha to barn først....Har sagt at jeg liker han som han er, han må ikke ha muskler som en gorilla, men han føler seg bedre da han er svær.

Synes det er vanskelig jeg....

Er det noen her som har erfaring med dette? Om du vet om noen som har fått friske og eller misdannede barn etter at mannen har bola?

Jeg vet om 1 barn som er "misdannet", der faren har bola.... Men jeg vet ikke om dette er pga bolingen eller om det er tilfeldig.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde vært så bekymra for barnet.

Heller for faren.

Hadde nektet å se på at noen ødelegger kroppen sin slik. Har en i nær familie som har tatt slike kurer og. Fått masse fysiske problemer. Mistet sjeggvekst, sliter med ekstreme skjelvebyer og merkelig kroppslukt. Fikk blodpropp i hjerene og et par eplepsianfall av driten og. Og enda verre, de blir hissige og selvsentrert. Hvis han planlegger nye kurer nå som du er gravid, så er han en dårlig far spør du meg.

Skrevet

Jeg vet også om et barn som er ble født skadet i en fammilie der far brukte anabole steroider. Vet ikke om deter noen sammenheng. Det jeg vet er at faren i løpet av noen år forandret seg fra å være en helt vanlig god fammiliefar til å bli paranoid, hissig og voldelig med store psykiske problemer. Det skyltes ganske sikkert steroidene. Han fikk også en skade på hjertet som vist er ganske alvorlig. (bor ikke sammen med kone og barn lengre heldig vis)

Skrevet

Problemet er vel heller faren ja... Det kan jo gå utover reproduksjonsevnen,og han kan bli impotent. Dessuten tror jeg faktisk menn har fått bryster av det..... Jeg hadde aldri godtatt det,jeg godtar mye,men akkurat å se den jeg skal dele resten av livet med ødelegge seg på den måten hadde jeg ikke gjort...

Om han føler seg bedre når han er stor så får han bare trene..... Man får muskler av det også,du kan jo fortelle han at om han virkelig vil bli stor,og være stor,så får han gjøre det på den ordentlige måten og ikke ta sånne snarveier som gjør at han kommer til å se helt for jævlig ut om noen år....

Skrevet

Som disse to andre her så tenkte jeg faktisk mer på temperament enn på misdannelser - vet ikke om steroider kan forårsake misdannelser hos barn, men har jo hørt at folk som boler kan bli fryktelig hissige, og det er kanskje ikke helt heldig i forbindelse med små barn?

Skjønner godt at du synes det er vanskelig! Håper du får ham vekk fra det, da, lykke til med det! :-)

Skrevet

Altså.... han vil ikke gjøre det for enhver pris. Jeg sier at jeg vil ikke han skal gjøre det, og hvertfall ikke før jeg har fått de barna jeg vil ha. Så han hører jo på meg og tar hensyn til det. Hittil hvertfall!

Men jeg er enig med dere over... det er veldig mange bivirkninger man KAN få. Bare det å miste potensen da!! Og jeg vet at "bolere" blir hissige når de fester og drikker alkohol hvertfall.

Han sammenligner jo dette med fettsuging, mageplastikk og silikonpupper. Det er jeg IKKE enig i, for det er jo ikke å sprøyte fremmede kjemikalier inn i kroppen. (bortsett fra silikon, men det er fortsatt ikke det samme). Og man vil ikke få slike bivirkninger av det.

....Når dere sier dette, så blir jeg enda mere imot det. Har liksom glemt alle bivirkningene....

Huff... Jeg skjønner på en måte at han vil bli stor (men han er IKKE kjempeliten nå, han er vel str L), men på en annen side skjønner jeg ikke han i det hele tatt. Jeg er kjempefornøyd med han som han er, og han er en perfekt pappa for jenta vår (som jeg hadde fra et annet forhold, men som han snart adopterer), snill og rolig, og vil ikke at han skal ødelegge seg selv eller familien vår pga bivirkningene av anabole steroider. Og nå så er jeg drit redd for at babyen i magen ikke skal være 100% frisk.

*HI

Skrevet

Hei!!

Jeg vet ikke om barnet kan bli misdannet, tviler sterkt på det.

Men samboeren din har et stort problem som bruker anabole steroider, det er kjempe farlig for kroppen både fysisk og psykisk.

Det fører til store humørsvingninger, sinne, aggresjon og hos enkelte dyp depresjon.

Unge mennesker opplever å få blodpropp og hjerteinfarkt. Unge menn blir impotente.

Vi har en i nær familie som er død på grunn av misbruk av anabole steroider.

Det å ha et ønske om å få kjempe store muskler er en sykdom på lik linje med anorexia. Samfunnet har bare ikke lagt like stor vekt på det enda, desverre.

Prøv å hjelp samboeren din til å slutte å bruke dette. Søk evt. profesjonell hjelp.

Skrevet

Jeg var sammen med en som brukte dette, og hadde brukt det i ca 6 år. Vi brukte ikke prevensjon i over to år, og ikke ble jeg gravid heller... Kanskje var det en grunn til det...

Da jeg slurvet litt med å komme i gang med nytt p-pillebrett med min neste kjæreste (jeg trodde jo nesten jeg var steril! ihvertfall at det skulle MYE til for å bli gravid!), så var jeg gravid på et blunk! Han har brukt steroider han også over flere år, men har heldigvis blitt "voksen" de siste årene. Så nå venter vi barn i 7.måned, og vi får jo se hvordan han blir! Rett og slett...

Skrevet

Forresten... hjertet er kroppens største muskel, i tillegg jobber den hele tiden. Steroidene skiller ikke på musklene, så hjertet blir også "bolet" opp. Her var det en som døde av for stort hjertet pga bruk anabole steroider over lengre tid.

Skrevet

Samboeren min og X-en sin prøvde i flere år å få barn, men det gikk ikke... Så vi trodde at han var blitt steril. Nå har han ikke bola så mye når jeg har vært sammen med han da, men årene før meg var han ekstremt svær. Jeg ble gravid etter 8 mnd prøving :)

Er bare så redd for å få skadet barn... han er jo enda mer nervøs enn meg, siden da er det mest sannsynlig han sin skyld... :(

Kan jo uansett ikke angre nå, jeg er jo veldig gravid :D

Skrevet

Var sammen med en type før som hadde brukt anabole steoider. Han ble skikkelig slem når han drakk...og det endte med at jeg ble mørbanket en gang...Anabole steroider er nok ikke å anbefale for noen nei...

Skrevet

En jeg gikk på skole med, som var verdens hyggeligste og søteste gutt, begynte med anabole steroider, ble mentalt forstyrret og hang seg.

Broren min har brukt anabole steroider og er diagnostisert paranoid schiozofren på grunn av senskadene. Han er veldig (naturlig nok) ustabil og aggressiv, havner i fengsel i hytt og pine og er ikke nødvendigvis noe godt forbilde for sine 2 barn.

Jeg må si jeg stiller meg veldig skeptisk til at du i det hele tatt vurderer å få barn med en som bruker anabole steroider. Det er ulovlig. dvs en kriminell handling, og ikke noe barn bør blandes inn i. Jeg ville ihvertfall ikke fått barn med en kriminell som kunne bli psykotisk hvert øyeblikk..

Skrevet

Hadde en kæreste der tok boler, han sluttede da jeg fortalte ham sandheden. Han risikerer både at blive impotent og steril. Hvor mandigt er det at have store muskler, når man ikke kan få den op at stå? Han er heldig, han har gjort dig gravid en gang, fortsætter han, er det ikke sikkert, han kan blive ved med det.

Skrevet

Måtte bare blande meg inn her.. Jeg synes det er feil å mørklegge alt som har med AS å gjøre. Det hender at det skjer ting som ikke burde skjedd, det hender at noen bli aggresive, det hender at noen blir voldige....MEN det hører ikke til alle....Dette temaet er som alt annet, man hører bare om det negative hele tiden...i blader, aviser, og tv'n.... Selv har jeg brukt AS, det er 3år siden nå...trente aktivt, spiste bra, og inntok AS. Idag er jeg en snill/omtenksom gutt, er ikke voldig, har et bra sexliv (borsett fra at min samboer ikke orker å ha sex nå under svangerskapet), har ikke problem med min syke osv.... Kjenner mange som driver seriøst med dette, og heller ingen av dem har noe problemer. Fordi....det er stor forskjell på å bruke, enn å misbruke!! Det kommer også ann på hvordan personen var FØR man begynte å bruke dette!? (sannsynligvis har/hadde disse personene ingen selvtillit, og slet med syken FØR bruk). Etter erfaring fra både venner, forumer, media, så er jo nettopp dette grunn til mange begynner...(mener dem er så små, tidligere mobbeoffer, blir ikke godtatt som dem er osv osv).

Jeg mener at man skal ikke bare mørklege alt ang dette, og heller ikke legge alle under samme kam! Til du som skrev dette innlegget: Synes du skal snakke ordentlig med han...bedre å være åpen mot hverandre, slik at du også kan sette noen grenser....og FØLGE med litt! Før jeg sier ikke at han IKKE kommer til å forandre seg, MEN hvordan er han nå? Åssen har han det inni seg?.....Mener, mennesker med mye vondt inni seg og mye aggresjon, bør ikke bruke dette....fordi: Ingen kan si at dette ikke funker, tvert imot...og det som skjer er at når den enkelte som f.eks har slitt mye i livet, kanskje vært et mobbeoffer....vil garanter "ta igjen", tøffe seg, vise at han er noe.....DA kan det skje at den enkelte blir voldig! For gjør man dette seriøst...blir man stor fort (Selv vokste jeg fra 75kg til 108kg på 3mnd). Men jeg var en gutt som ikke liker å tøffe meg, vise meg fra osv....jeg gjorde det av grunner som: At JEG skulle føle meg bedre, jeg skulle ha det bedre fysisk....og det oppnådde jeg. Fikk faktisk en bedre helse...nesten aldri sykmeldt....ble kvitt mine ryggproblemer....ble kvitt tørre og vonde ledd!

Det er 5 hoved regler når det gjelder bruk av AS:

1. Drikk aldri alkohol når man har AS i kroppen

2. Bruk aldri dop når man har AS i kroppen

3. Overdriv aldri med mengden inntak (for DET skader kroppen garantert!)

4. Vær sunn, spis sunt (mer og bedre enn vanlig), få i seg mye veske.

5. Bruk hode!

Holder man seg til dette, og ikke har psykiske problemer fra før...er man veldig trygg.

....MEN jeg må få legge til at jeg leste MYE, både på forumer og bøker...! For man driver tross alt med kroppen sin, så dette er inegn lek...det sier jeg ikke! Men poenget mitt er at det er ikke bare negativt med dette...og han kommer garantert ikke til å bli voldig, eller kommer til å ta livet sitt, eller gjøre noe dumt.....det KAN skje, men med liten sjanse! Jeg har snakket med leger om dette også,og dem sier det samme....men seff, ingen anbefaler å bruke dette, og grunnen er at man har for lite studier/forskning om dette over langtidsbruk og over lang tid....

Har også fått bekreftet av lege at det finnes ikke noe bevis på at man får et skadet barn, selvom barnefaren har eller til og med bruker AS...! Min samboer spurte legen sin, da henne var til førstegangskontroll da hun ble gravid, og hun fikk til svar at henne trengte ikke å begymre seg i det heletatt...Han hadde hatt mange pasienter med barnefar som inntok AS, og ikke opplevet noe negativt med dette når det gjelder foster/barn....

Håper dette svaret kan hjelpe deg litt på vei.... Vet nå at jeg kommer til å bli bombet med svar og motsigelser...men jeg tar sjansen;)

OG en siste ting, Å bruke AS er IKKE ulovelig i Norge (enda...), derimot kjøp og salg er det.....Kilde: venn i politiet.

Hilsen Mann 31år

Skrevet

Du får jo ikke brukt det hvis du ikke kjøper det først. Snakk om å lure seg selv til å tro at alt er i orden.

Skrevet

Mye som er lov til å kjøpe,uten å bruke...sånn er Norge dessverre! Helt på jordet. Men nå var det jo ikke dette som var poenget her... Ville bare få henne som skrev innlegget her til å tenke litt andre veier...ikke bare høre det standard alle sier! Se litt på det med andre øyner og vinkler.

Skrevet

Så siden det ikke trenger å gå galt kan man ta sjansen? Samme som å si at man trenger ikke dø i en bilulykke, kommer an på farten, hva slags bil man kjører, om man bruker belte, hva man møter etc, men ingen kræsjer vel med vilje fordet???

Idioti å forsvare bruk av anabole steroider uten hormonlidelser. Jeg jobber i farmasibransjen og vet veldig godt hva å tilføre kroppen hormoner den ikke trenger fører til.

Selvfølgelig vil miljøet som driver med slikt hevde at det ikke er så farlig som alle skal ha det til. Akkurat som at alle 'seriøse' røykere har en oldefar som begynte når hen ble 10 og levde til han ble 98, så røyking er heller ikke farlig..

Skrevet

Poenget ditt er at du synes ikke det er farlig, eller ulovlig, men det er det jo.

Skrevet

Kjære mann 31, det finnes også de som har klart seg fint etter å ha lekt på motorveien. Men det anbefales ikke fordet.....

Har sett så mange det IKKE har gått bra med, at jeg ville ikke tatt sjangsen. Det er å leke med sin, og sin families fremtid.Å risikere psyken og helsa si, i bytte mot muskler(som man kan trene uten og jukse og) er virkelig ikke vært det.

Ekke så stilig å se ut som en oppblåst idiot, mange skjønner hvilke kropper som kommer av hard ekte trening og hvilke som kommer av AS. Man lurer kun seg selv, mens resten av de rundt deg ser på deg som en tankeløs idiot.

Skrevet

Jeg skjønner faktisk de som tar AS godt jeg.....

Ikke det at jeg støtter de, og syns det er BRA... men jeg skjønner at de velger å gjøre det.

Se på oss jentene da! Vi tar silikon-pupper, fettsuging, mageplastikk, silikon i lepper, vi skjøter på hår +++++., allt for å "jukse" å føle oss bedre/se bedre ut. Vi kan jo slanke oss vi og, men fettsuging er den enkle veien som går FORT, samme som at bolerne kan trene, men de vil ha resultater FORT!

Hva er det gutta kan forå føle seg bedre da? De kan jo fettsuge seg de og, men gutta vil jo være svære, og ha muskler.

Jenter tar MYE plastikk kirurgi fordi alle modeller o.l ser SÅ bra ut. Hvordan er manne-modellene da? De er IKKE små og pingler hvertfall, men har markerte muskler.

Menn må sprøyte ting inn i kroppen for å se bedre ut fort/føle seg bedre, og det gir dem dessverre masse plager og bivirkninger. Jenter legger seg under kniven og KAN få plager, men ikke bivirkninger som at man blir gæ'ærn og får psykiske problemer.

Og ikke alle som tar AS ønsker å se ut som gorillaer på 140 kg, men det er mange som gir seg etter en kur på en mnd da de føler seg bedre allerede.

Sier igjen: Jeg støtter ikke de som bruker AS, men jeg skjønner dem VELDIG godt!!!

Skrevet

Jeg syns vi er blitt altfor kroppsfikserte nå... deprimerende og veldig slitsomt å leve i en slik verden er min mening.

Skrevet

Ja, jeg er HELT enig!!

Man skal liksom ikke se normal ut lenger!!

Det er nok større press på jenter enn på gutter, men det kan jo bla være for at jenter kan forandre utseendet mer enn gutta. Vi kan jo bli "til en annen person" på 1 mnd om vi vil og har penger vi!!

Se bare på disse prog på tv. Svanen og Extreme MakeOver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...