Gå til innhold

La oss sammen ta en melkeavvennings helg!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit at ikke nattamming skader tennene, men jeg synes det er jo litt spesielt da, å samsove og nattamme en på over et år. Hvorfor gjør du det egentlig, Asterixa? Det er jo annbefalt å slutte med nattamming ved 6 mnd?

Anonym ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gro Nylander er vel selveste ammeguruen i dette landet, så det ville være rart om hun opplyste om noe som ikke fremmet dette synet.

Tåteflasker med søte drikker er nok det som skader tennene mest, men morsmelk er ikke "ufarlig" det heller når tennene har brutt frem. Det verste er vel når store unger ligger sammen med foreldrene og bare forsyner seg selv flere ganger i løpet av natten. De anbefaler jo at de som nattammer gjør det raskt og greit, slik at tennene ikke ligger badet i morsmelk store deler av natten.

For øvrig har dette vært diskutert ganske nylig:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/7073394

Skrevet

"Hvorfor gjør du det egentlig, Asterixa?"

Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det?

Skrevet

Pleier ikke å svare så ofte her, men nå kunne jeg ikke dy meg. Jeg syns det er viktig at flere sider kommer frem.

Det at Asterixa viste til nye fakta ang, tenner og nattamming, kan kanskje få noen til å velge annerledes.

Og det er lov å tenke selv og følge hjertet, ikke lytte ukritisk til helsesøstre og lignende.

Jeg nattammer min 1-åring, fordi jeg mener at det er bra for han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...