Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Hei alle dere som fortsatt gir melk på flaske eller pupp om natten. Vi har bestemt oss for å ta avvenningen denne helgen og tenkte å oppfordre alle dere som er i samme situasjon til å gjøre det samme. SAMMEN ER VI STERKE! Da kan vi dele gode og dårlige erfaringer i løpet av helgen og det er kanskje litt mer motiverende å være flere sammen så kanskje man holder ut hylskrikingen litt lenger... Melk er virkelig IKKE bra for tennene og det er jo synd hvis vi ødelegger barnas tannhelse i så tidlig alder!!!! Et par -tre harde netter så er det over folkens, dette klarer vi!!!!! BLIR DU MED? LYKKE TIL
SommerBris Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Hei Vi holder på nå. Har holdt på 1 uke. Hun fikk nye tenner denne uken å, så det har vært en tøff uke. I natt sov hun hele natten, så vi får se i natt om det vedvarer. Hun har derimot fått vann om natten, det har ikke vært like populært. Jenta mi har aldri sovet hele natten siden hun ble født. Noen untakk har det vært. Så får vi se hvordan det går fremover. Lykke til
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Vet du hva?? Det skal jeg hærn fløtte meg bli med på!!!! Da er det start i kveld da? Da Lukas er det slutt på puppen i natt!!! (elsker deg fordet altså...hi,hi...)
Miss z Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Supert! Jeg kjenner ihvertfall at det er motiverende å vite at vi er fler i samme båt!!! Datteren vår var nemlig veldig flink til å sove hele netter tidligere, er nå 15 mnd og etter et par sykdomsperioder i høst har hun blitt helt avhengig av puppen igjen...... Vi er aldri uthvilt lenger for hun våkner rt par ganger og hyler til jun får pupp. Men fra og med i natt begynner avvenningen!!!!!!! Sammen er vi sterke!!!
Gjest Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Nattamming er ikke noe problem i forhold til tannhelsa, så jeg har ingen som helst planer om å slutte med å la han få puppen når han vil enten det er om dagen eller natta. Vanlig melk på flaske derimot, for de som bruker det er_ikke_ bra for tennene.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Det er det samme med pupp, asterixia....
Gjest Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Og var den kommentaren virkelig så sensitiv for deg at du følte at du ikke kunne bruke nick for å si det???
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 Amming Amming er bra både av ernæringsmessige grunner og for tannstilling og munn-motorikk. Før første tann bryter fram er det ingen grunn til å bekymre seg for babyens tannhelse i forbindelse med amming verken om dagen eller om natten. Ved nattamming i tiden etter at melketennene har brutt fram bør man være nøye med munnhygienen til babyen. Bruk en liten, myk børste med en bitteliten mengde tannkrem (0.1 % fluor), evt. bruk bare vann på børsten. Det er spesielt fortennene i overkjeven som kan skades ved nattamming. Jeg fant denne på Norsk Tannpleierforenings side, så anonym over her tar feil.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 Og her kan du lese litt om temaet: http://www.ap-norge.com/forum/showthread.php?t=5205
Happy Ignorant Skrevet 17. november 2006 #13 Skrevet 17. november 2006 Hei astrixa! Jeg er ikke den anonyme over her, og mener å ha lest/hørt at nattamming (kun morsmelk) ikke skader tennene. Men jeg kan ikke huske hvor og hvorfor. Hvor har du dette fra? Kan du gi meg en link eller noe info?
Gjest Skrevet 17. november 2006 #14 Skrevet 17. november 2006 Se et av innleggene mine litt lenger opp her. Den linken har litt info. Hadde en gang flere linker ang. dette, men finner dem ikke nå.
Happy Ignorant Skrevet 17. november 2006 #15 Skrevet 17. november 2006 Yep ser det nå, takk skal du ha, det var dette jeg var ute etter.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 18. november 2006 #16 Skrevet 18. november 2006 Uff...det ble ikke noe avvenning denne helgen,Lukas ble skikkelig forkjøla i går med feber! Snørrer og er ikke i form,så synes ikke jeg kunne avvenne han da han har det sånn.Er han bedre neste helg så tar jeg det da:O) Lykke til dere som prøver denne helgen!!!!
Miss z Skrevet 19. november 2006 #17 Skrevet 19. november 2006 Til dere som ikke ønsker å bli med på vår "melkeavvenningshelg"; som jeg skrev i åpningsinnlegget så oppfordret jeg "alle dere som er i samme situasjon" til å gjøre det samme. Hadde ikke tenkt å starte noen debatt ang dette, da jeg respekterer dere som vil fortsette å melk om natten og hadde håpet at dere respekterte oss også....Men, men...Håper vi som ønsker å avvenne i helgen får gjøre det i fred, vi er jo alle forskjellige og av forskjellige oppfatninger ang tannhelse. Jeg starter heller en ny tråd som heter Melkeavvenningshelg og håper at vi som er med på dette "prosjektet" kan få holde på med det i fred:)
Gjest Skrevet 19. november 2006 #18 Skrevet 19. november 2006 Når noen kommer med feilinformasjon og påstår at nattamming ødelegger barnas tannhelse må det da være lov å opplyse om at dette faktisk er feil?
Miss z Skrevet 19. november 2006 #19 Skrevet 19. november 2006 Som jeg skrev; jeg respektere andre sitt syn på nattmelk og håper andre kan respektere vårt syn. Vi er alle forskjellige og man har derav selvfølgelig forskjellige meninger. Jeg legger denne debatten død og håper at ikke andre gidder eller interesserer seg for å svare på slike innlegg lenger.
Miss z Skrevet 19. november 2006 #20 Skrevet 19. november 2006 Dette har jo faktisk også med å få tilbake nattesøvnen igjen også Og hvem vil vel ikke det....
Gjest Skrevet 19. november 2006 #21 Skrevet 19. november 2006 Når man samsover sover man like godt selv om man "putter inn" puppen en gang i blant.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #22 Skrevet 19. november 2006 Håper du ikke er seriøs når du sier at ap-norge er de som kan informere best om hva som er bra for barn. Det er jo en spesiell form for omsorg der ungene helst skal samsove og ha fri tilgang til pupp til de nekter selv. Selv om dette passer for enkelte, så er det nok mange som har større tro på andre måter å oppfostre sine barn. Morsmelk inneholder også sukker og kan skade tennene hvis det ammes for hyppig spesielt etter at jekslene har kommet.
Gjest Skrevet 19. november 2006 #23 Skrevet 19. november 2006 "håper at ikke andre gidder eller interesserer seg for å svare på slike innlegg lenger. " Dette var vel den rareste uttalelsen jeg har hørt på lenge. Hvorfor er du redd for at andre skal få tilgang til informasjon om at nattamming ikke er farlig for tennene?
-Petrine- Skrevet 19. november 2006 #24 Skrevet 19. november 2006 Vel, nå er det ikke ap-norge som har funnet ut at nattamming ikke er skadelig for tannhelsen, de bare informerer om fakta, med kildehenvisning :-)
Gjest Skrevet 19. november 2006 #25 Skrevet 19. november 2006 Nei, se der hoppet en liten anonym fram igjen gitt. ;-) Nei, Gro Nylander og andre leger og tannleger har jo selvfølgelig ikke lenger peiling på dette temaet straks de blir sitert på ap-forumet... (du merket ironien ikke sant? - aldri godt å vite med anonyme...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå